Thursday, May 9, 2024

Revival : No Arrogance

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : No arrogance 



1 Samuel 2:3 "Talk no more so very proudly; Let no arrogance come from your mouth, For the LORD is the God of knowledge; And by Him actions are weighed.

1 Samuel 2:3 (TB) Janganlah kamu selalu berkata sombong, janganlah caci maki keluar dari mulutmu. Karena TUHAN itu Allah yang mahatahu, dan oleh Dia perbuatan-perbuatan diuji.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #130. Tahukah anda bahawa kesombongan adalah satu hal yang tidak baik? Janganlah Penina dan anak-anaknya mencelanya lagi kerana keyakinannya kepada Allah dan doanya kepada-Nya: pada akhirnya segala usahanya tidak sia-sia.


🍞☕ Yang kuat segera dilemahkan dan yang lemah segera dikuatkan, sesuai dengan perkenan Allah. Pujian Hana yang merayakan kebaikan Tuhan kerana meninggikan mereka yang rendah, lemah, dan terpinggirkan di mata dunia ini, bukan hanya kerana pengalaman pribadi-nya. Pujian ini menyingkapkan sifat dan cara Allah berkarya di dalam umat-Nya dan melalui hamba-Nya. Allah adalah kudus, dapat menjadi tempat bersandar, mahatahu, dan adil. Dia bertindak dalam kemahakuasaan-Nya atas para pemimpin, atas perempuan mandul, atas hidup dan mati, atas perbedaan status yang dibuat oleh manusia berdosa, dan atas para pelaku kejahatan. Pujian Hana ini semacam nubuat akan hadirnya raja yang bertindak atas nama Allah untuk menegakkan keadilan, mewujudkan kedaulatan-Nya dengan menjungkirbalikkan kejahatan, ketidakadilan, dan kebanggaan semu.

👉 Allah berkarya dalam hidup anak-anak-Nya, bukan kerana keperkasaan ataupun kepintaran mereka. Sebaliknya, yang rendah di mata dunia akan diberi-Nya kuasa untuk menegakkan Kerajaan-Nya yang bukan berasal dari dunia ini, yaitu kerajaan yang adil dan sejahtera. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: