Thursday, November 4, 2021

Revival : Uphold and hold me up

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Uphold and hold me up 


Psalms 119:116-117
116 Uphold me according to Your word, that I may live; And do not let me be ashamed of my hope.
117 Hold me up, and I shall be safe, And I shall observe Your statutes continually.

Mazmur 119:116-117 (TB)
116 Topanglah aku sesuai dengan janji-Mu, supaya aku hidup, dan janganlah membuat aku malu dalam pengharapanku. 
117 Sokonglah aku, supaya aku selamat; aku hendak bersukacita dalam ketetapan-ketetapan-Mu senantiasa.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #308. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus menopang dan menyokong kita? Daud berdoa bagi anugerah yang menopang. Supaya anugerah ini mencukupi, ia memohon sampai dua kali: Topanglah aku, dan sekali lagi, sokonglah aku. Ia melihat dirinya bukan saja tidak mampu melaksanakan tugas-tugasnya dengan kekuatan sendiri, melainkan juga berada dalam bahaya jatuh ke dalam dosa jika tidak dijaga oleh anugerah ilahi.


🍞 ☕ Daud bersungguh-sungguh ia memohon anugerah supaya Allah menopangnya untuk tetap setia, untuk menjaganya dari kejatuhan dan dari kejemuan, supaya ia jangan menyimpang untuk melakukan kejahatan atau jemu berbuat baik. Kita tidak akan dapat bertahan lama, jika Allah tidak menopang kita. Kita juga tidak akan dapat berjalan lebih jauh lagi jika Allah tidak menggendong kita. Daud berseru memohon bahwa ia sangat memerlukan anugerah Allah dan keuntungan besar yang dapat ia peroleh dari anugerah itu. Ia akan jatuh ke dalam dosa, menuju kematian, masuk ke dalam neraka, jika Allah tidak menopang dia. Tetapi dengan dukungan tangan Allah, ia akan hidup. Kehidupan rohaninya akan terpelihara dan ia akan sungguh-sungguh menerima kehidupan kekal. 

👉🏼 Orang-orang yang percaya akan firman Allah boleh merasa yakin bahwa janji itu tidak akan gagal, dan kerana itu harapan mereka tidak akan membuat mereka mendapat malu. Jika tangan kanan Allah menopang dan menyokong kita, kita harus menjalankan kewajiban kita dengan rajin dan senang hati dengan kekuatan-Nya. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: