Sunday, June 5, 2022

Revival : Regret and repent

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Regret and repent 


Jeremiah 31:19 Surely, after my turning, I repented; And after I was instructed, I struck myself on the thigh; I was ashamed, yes, even humiliated, Because I bore the reproach of my youth.

Yeremia 31:19 (AVB) Sungguh, setelah aku bertaubat, aku menyesal. Setelah aku belajar, aku menepuk paha tanda berkabung. Aku malu, bahkan mendapat aib, kerana aku menanggung cela masa mudaku.’


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #156. Tahukah anda bahawa penyesalan akan dosa memimpin kepada pertobatan? Ramai hanya menyesal sahaja, tetapi tidak bertobat sesungguhnya. 


🍞☕ Tujuan penghukuman Allah tidak dimaksudkan untuk menghancurkan melainkan agar umat menyedari kesalahan, kapok berbuat dosa, dan akhirnya bertobat. Oleh kerana itu, betapa lega hati Tuhan ketika mendengar pengakuan umat-Nya bahwa mereka memang telah berdosa terhadap-Nya dan sekarang dengan penyesalan mereka berbalik kepada Tuhan untuk memohonkan pengampunan. Dengan demikian masih ada harapan untuk mereka karena Allah akan mengampuni dalam memulihkan. Anugerah Allah tidak hanya membawa kita kepada pertobatan namun juga memampukan kita untuk hidup menjadi umat Allah sebab Allah akan menaruh firman-Nya dalam batin kita dan menuliskannya dalam hatinya.

👉🏼 Pertobatan yang memimpin kepada transormasi hati manusia hanya digenapi di dalam kematian Yesus Kristus. Kini siapa yang percaya kepada Yesus, Allah akan memulihkan hidupnya dan memulai karya transformasi dalam hati orang percaya. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: