Monday, December 10, 2012

3 K yang Yesus lakukan, memberikan 1 K.

3 "K" yang Yesus lakukan telah memberikn 3 "K" yang Yesus lakukan telah memberikn satu "K" kepada kita. Apakah keempat - empat "K" itu? "K" kepada kita. Apakah keempat - empat "K" itu?

Kelahiran Yesus
Iblis tau bahawa Yesus adlh ancamannya yg terbesar dan jika dia lahir, sudah pasti pekerjaan iblis dikalahkn. Jadi dia cuba membunuh Yesus pada masa kecilnya. Iblis bekerja melalui raja Herodes. Tetapi, iblis kalah. Inilah kemenangan Yesus yang pertama sewaktu Dia dibumi. Kelahiran Yesus memberikan kemenangan kepada kita.

Kematian Yesus.
Di taman Getsemane, Yesus dicobai buat kali terakhir. Tetapi Yesus tetap setia dengan panggilannya dan melakukan kehendak Bapa. Dan disalibkan. Terus, Yesus merampas kembali kunci kematian dan kehidupan. Kematian Yesus memberikan kemenangan kedua kepada kita.

Kebangkitan Yesus.
Iblis bekerja melalui orang Farisi. Mereka mengatakan bahawa mayat Yesus telah dicuri disaat mereka mendengar berita tentang kehilangan mayat Yesus. Iblis cuba menggunakan tipu helahnya, tetapi, Yesus menjelma dihadapan muridnya dan orang lain. Kebangkitan Yesus memberikan kemenangan yang ketiga kepada kita.

Kelahiran, Kematian dan Kebangkitan Yesus telah memberikan Kemenangan yang abadi kepada kita. Kita berperang sekarang bukan untuk KEMENANGAN, tetapi menduduki dan memerintah dalam KEMENANGAN itu.

No comments: