Saturday, June 8, 2024

Revival : Pleased the Lord

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Pleased the Lord 




1 Kings 3:10  The speech pleased the Lord, that Solomon had asked this thing.

1 Raja-raja 3:10 (TB)  Lalu adalah baik di mata Tuhan bahwa Salomo meminta hal yang demikian.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #160. Tahukah anda bahawa hidup kita dan segala tindakan tanduk kita haruslah berkenan di mata Tuhan? Allah berkenan ketika orang percaya dengan sungguh-sungguh mencari dan memohon hikmat rohani dan hati yang paham. "Apabila di antara kamu ada yang kekurangan hikmat, hendaklah ia memintakannya kepada Allah, -- yang memberikan kepada semua orang dengan murah hati dan dengan tidak membangkit-bangkit --, maka hal itu akan diberikan kepadanya".


🍞 ☕ Allah sangat berkenan pada karya-Nya sendiri dalam diri umat-Nya, pada keinginan-keinginan yang dinyalakan oleh-Nya sendiri, dan doa-doa yang digubah oleh Roh-Nya. Melalui pilihan ini, Salomo menunjukkan bahwa dia lebih ingin menjadi baik daripada menjadi besar, dan meninggikan kehormatan Allah daripada meninggikan kehormatannya sendiri. Orang-orang yang diperkenan Allah adalah mereka yang lebih mengutamakan berkat-berkat rohani daripada berkat-berkat duniawi, dan lebih berhasrat menjalankan kewajiban mereka daripada mendapat kesempatan untuk naik pangkat. Tetapi itu belum semuanya. Doa Salomo itu dikabulkan, dan dikabulkan lebih daripada yang ia minta.

👉 Apa yang kemungkinan baik di mata kita, tidak mungkin baik di mata Tuhan. Saudara dan saudari sekalian, hidup kita, Segala tutur kata kita, segala tindakan kita, semuanya itu harus seturut kehendak-Nya. Semuanya itu haruslah berkenan di mata Tuhan. Apakah kita hidup seturut standard Tuhan? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: