Saturday, July 20, 2024

REVIVAL : They took an oath

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : They took an oath



2 Chronicles 15:14  Then they took an oath before the LORD with a loud voice, with shouting and trumpets and rams’ horns.

2 Tawarikh 15:14 (TB)  Mereka bersumpah setia kepada TUHAN dengan suara yang nyaring, dengan sorak-sorai dan dengan tiupan nafiri dan sangkakala.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #202. Tahukah anda bahawa kita harus berkomitmen untuk setia kepada perjanjian Tuhan? Dengan sorak-sorai dan ungkapan sukacita mereka bersumpah setia kepada TUHAN. Tidak dengan diam-diam seolah-olah mereka malu mengikat diri terlampau erat dengan-Nya, tetapi dengan sorak-sorai, untuk mengutarakan semangat dan untuk menyemangati satu sama lain.


🍞 ☕ Mereka tidak bersumpah kepada Allah dengan enggan seperti orang yang berhutang mengakui kesalahannya kepada orang yang memberikan pinjaman kepadanya, tetapi dengan seluruh kegembiraan dan kepuasan yang dapat dibayangkan, bagaikan mempelai laki-laki berjanji untuk setia kepada mempelai perempuan ketika mengucapkan kovenan pernikahan. Setiap orang Israel yang tulus, merasa senang dengan janjinya terhadap Allah, dan mereka semua juga senang dengan janji kepada satu sama lain. Mereka bersukacita dalam penuh pengharapan supaya tidak murtad dari Allah, dan sebagai tanda kehadiran Allah bersama mereka. Perhatikanlah, masa memperbarui kovenan kita dengan Allah sudah seharusnya merupakan masa penuh sukacita. Pembaharuan seluruh bangsa pastilah akan memberikan kepuasan kepada semua orang yang baik. Sungguh merupakan kehormatan dan sukacita apabila kita melekat pada Allah.

👉 Mereka melakukannya dengan sangat bersungguh-sungguh, bersemangat, dan penuh tekad. Kerana dengan segenap hati mereka bersumpah setia dan dengan kehendak yang bulat mereka mencari TUHAN. Perhatikanlah, orang-orang yang melakukannya dengan sungguh hati dan tulus sajalah yang akan memperoleh sukacita dan penghiburan dari kepercayaan mereka. Apa yang dilakukan dengan munafik, tidaklah lebih dari pekerjaan yang membosankan. Sebaliknya, apabila Allah memiliki hati kita, maka kita pun akan memiliki sukacita itu. Apakah respon kita hari ini?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: