Tuesday, December 5, 2023

Revival : Abide in Him

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Abide in Him



1 John 2:28 And now, little children, abide in Him, that when He appears, we may have confidence and not be ashamed before Him at His coming.

1 Yohanes 2:28 (TB) Maka sekarang, anak-anakku, tinggallah di dalam Kristus, supaya apabila Ia menyatakan diri-Nya, kita beroleh keberanian percaya dan tidak usah malu terhadap Dia pada hari kedatangan-Nya.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #340. Tahukah anda bahawa kita harus tinggal di dalam Tuhan Yesus? Rasul Yohanes melanjutkan saran dan nasihatnya supaya jemaat tetap di dalam dan bersama Kristus. Yohanes mendesak kita untuk bertekun, dan supaya kita tinggal di dalam Kristus, dalam kebenaran menyangkut pribadi-Nya, dan di dalam penyatuan kita dengan-Nya serta kesetiaan kita terhadap-Nya.


🍞 ☕ Di sini diterima benar dengan sendirinya bahwa Tuhan Yesus akan datang kembali. Ini merupakan bagian kebenaran yang telah mereka dengar dari mulanya. Kemudian, apabila Ia akan datang lagi, Ia akan tampil di depan umum untuk menyatakan diri kepada semua orang. Sebagai perbandingan, ketika berada di bumi sebelum ini, Ia datang secara pribadi. Ia lahir dari rahim, dan diperkenalkan di sebuah kandang. Namun, ketika datang kembali, Ia akan datang dari langit yang terbuka, dan setiap mata akan melihat-Nya. Mereka yang tetap bersama-Nya melalui semua pencobaan akan beroleh keberanian, jaminan, dan sukacita saat melihat Dia. Mereka akan menengadah dengan sukacita penuh kemenangan tidak terkatakan, kerana tahu bahwa penebusan sempurna mereka datang bersama-Nya. Sebaliknya, orang-orang yang telah meninggalkanNya akan malu terhadap Dia. Mereka akan malu dengan diri sendiri, malu kerana ketidakpercayaan, sikap pengecut, rasa tidak berterima kasih, sikap gegabah, dan kebodohan mereka, kerana telah meninggalkan Penebus yang begitu agung. Mereka akan merasa malu kerana pengharapan, sangkaan, dan sikap berpura-pura mereka, serta malu kerana semua upah ketidakbenaran yang menyebabkan mereka meninggalkan Dia "Supaya kita beroleh keberanian percaya dan tidak usah malu."

👉🏼 Janganlah kita malu untuk menyatakan bahwa kita orang Kristian. Janganlah kita malu mau mengakui Yesus di khalayak ramai. Kelak, Tuhan sendiri akan mengatakan bahawa Dia tidak mengenal kita sekiranya kita sendiri malu mau mengaku Yesus sebagai Juruselamat kita. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: