Monday, December 4, 2023

Revival : Abide in you

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Abide in you



1 John 2:24 Therefore let that abide in you which you heard from the beginning. If what you heard from the beginning abides in you, you also will abide in the Son and in the Father.

1 Yohanes 2:24 (TB) Dan kamu, apa yang telah kamu dengar dari mulanya, itu harus tetap tinggal di dalam kamu. Jika apa yang telah kamu dengar dari mulanya itu tetap tinggal di dalam kamu, maka kamu akan tetap tinggal di dalam Anak dan di dalam Bapa.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #339. Tahukah anda bahawa apa yang telah kita dengar dari awal harus tetap tinggal di dalam kita? Orang percaya akan tetap dalam Kristus dan mengalami keselamatan hanya selama mereka tetap tinggal dalam ajaran asli Kristus dan para rasul.


🍞 ☕ Meninggalkan Injil kepercayaan iman adalah fatal secara rohani dan memisahkan orang dari Yesus Kristus. Orang percaya harus mengikuti Alkitab dalam teologi mereka dalam arti selalu menganut pengajaran alkitabiah. Sangatlah berbahaya untuk mengejar ajaran atau guru baru yang memberitakan hal-hal baru yang tidak ada dalam kepercayaan Kristian. Oleh kerana itu, sangat penting untuk mempelajari dan berpegang teguh pada Firman Allah; jiwa dan nasib kekal kita tergantung padanya. Kebenaran tentang Kristus yang pada mulanya disampaikan kepada orang-orang kudus, tidak boleh digantikan dengan hal-hal baru. Para rasul begitu yakin akan kebenaran yang telah mereka sampaikan perihal Kristus dan terima dari Dia, hingga sesudah bekerja keras dan menderita oleh kerananya, mereka tidak bersedia melepaskannya. Kebenaran Kristian dapat membuktikan kekunoannya yang bernilai tinggi, dan oleh kerana itu sangat dihargai. Kebenaran Kristus yang tinggal di dalam diri kita merupakan sarana yang memisahkan kita dari dosa dan menyatukan kita dengan Anak Allah. Anak merupakan perantara atau Pengantara yang menyatukan kita dengan Bapa. Oleh kerana itu, betapa kita harus menjunjung tinggi kebenaran Injil!

👉🏼 Kita harus tetap berpegang kepada kebenaran firman Tuhan dan kuasa Roh Kudus, sehingga kita tidak disesatkan oleh berbagai pengajaran yang tidak benar. Dengan tetap tinggal di dalam firman, berarti kita tinggal di dalam Yesus, dan kita akan memiliki hidup yang kekal. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: