Thursday, October 22, 2015

A desperate heart for Revival....!

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh iman dan kepercayaan yang terhasil daripada hati yang merindukan satu hal yang luarbiasa terjadi. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

A desperate heart for Revival....!

Markus 10:46-52 (TB)  Lalu tibalah Yesus dan murid-murid-Nya di Yerikho. Dan ketika Yesus keluar dari Yerikho, bersama-sama dengan murid-murid-Nya dan orang banyak yang berbondong-bondong, ada seorang pengemis yang buta, bernama Bartimeus, anak Timeus, duduk di pinggir jalan. Ketika didengarnya, bahwa itu adalah Yesus orang Nazaret, mulailah ia berseru: "Yesus, Anak Daud, kasihanilah aku!" Banyak orang menegornya supaya ia diam. Namun semakin keras ia berseru: "Anak Daud, kasihanilah aku!" Lalu Yesus berhenti dan berkata: "Panggillah dia!" Mereka memanggil orang buta itu dan berkata kepadanya: "Kuatkan hatimu, berdirilah, Ia memanggil engkau." Lalu ia menanggalkan jubahnya, ia segera berdiri dan pergi mendapatkan Yesus. Tanya Yesus kepadanya: "Apa yang kaukehendaki supaya Aku perbuat bagimu?" Jawab orang buta itu: "Rabuni, supaya aku dapat melihat!" Lalu kata Yesus kepadanya: "Pergilah, imanmu telah menyelamatkan engkau!" Pada saat itu juga melihatlah ia, lalu ia mengikuti Yesus dalam perjalanan-Nya.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #295. Tahukah anda bahawa tekanan yang daripada kiri kanan depan belakang itu membuatkan kita tetap bernekad supaya Tuhan campur tangan dan melakukan satu hal yang luarbiasa?  Keadaan terdesak membuatkan kita bertekad untuk terus menerus berdoa dan berdoa seperti kita tidak pernah berdoa sebelum ini supaya Tuhan campur tangan dalam hidup kita, keluarga kita, komuniti kita, dan suku bangsa kita supaya satu kebangkitan rohani yang luar biasa terjadi di generasi ini dan bangsa kita. We must be desperated for revival! We must continue to push on and press on until we see the power of God touch everyone. A heart that's desperately in need for revival. Dalam Firman Tuhan ini, ramai yang telah kongsikan tentang iman, dan apabila saya merenungkan kembali Firman Tuhan ini, woww Tuhan berbicara tentang bagaimana kebangkitan rohani pribadi boleh terjadi.

1. The cry for revival
Markus 10:47 (TB)  Ketika didengarnya, bahwa itu adalah Yesus orang Nazaret, mulailah ia berseru: "Yesus, Anak Daud, kasihanilah aku!"

» Bartimeus adalah seorang yang buta. Saya boleh kaitkan hidup kita juga seperti Bartimeus yang buta. Mungkin anda bilang "eh mata saya sihat aja, dan tidak buta." Saya bukannya berbicara tentang buta secara fizikal, tetapi buta rohani. Ramai di antara kita tidak melihat hal-hal rohani kerana keadaan kita yang buta secara rohani and there's a cry for us to be revived and to see the things God has Prepared for us. Kebutaan Rohani adalah satu hal yang akan melumpuhkan semangat seseorang untuk bangkit dan terus maju di dalam Tuhan.

» Now, seperti Bartimeus, dia mendengar bahawa Yesus sedang melewati tempat dia berada pada ketika itu langsung dia terus berseru kepada Tuhan. Tuhan sedang melewati tempat yang kita berada sekarang.  The Spiritual state where we are now and God is passing by now. Apakah tindakan kita? Adakah kita berdiam diri dan Tidak perlukan campur tangan Tuhan atau kita mau melakukan sepertimana Bartimeus lakukan? Sudah cukup  kita berada dalam kebutaan ini, ayuh berikan hidup anda kepada Tuhan supaya Dia memulihkan, menyembuhkan, memperbaharuinya serta membangkit anda kembali supaya anda terus melihat kepada rencana Tuhan dan terus bangkit dan bersinar bagi Dia.

2. Let it be according to your faith
Markus 10:51-52 (TB)  Tanya Yesus kepadanya: "Apa yang kaukehendaki supaya Aku perbuat bagimu?" Jawab orang buta itu: "Rabuni, supaya aku dapat melihat!" Lalu kata Yesus kepadanya: "Pergilah, imanmu telah menyelamatkan engkau!" Pada saat itu juga melihatlah ia, lalu ia mengikuti Yesus dalam perjalanan-Nya.

» Anda fikir bahawa kebangkitan rohani terjadi dengan begitu sahaja tanpa ada apa-apa "harga" yang harus dibayar? Bartimeus berseru atau menjerit sekuat hatinya supaya mendapat perhatian Yesus. Biarpun ada yang menghalang dia dan menyuruh dia berdiam, tetapi dia tidak putus asa dan tetap menjerit sekuat hatinya sehinggalah Yesus berhenti dan memanggil dia. Harganya adalah DOA! Adakah anda sedang berdoa untuk kebangkitan rohani terjadi di dalam hidup anda, keluarga anda, komuniti anda, mahupun di dalam bangsa anda dan sepertinya tidak melihat apa-apa hasilnya? Jangan putus asa,  YOUR REVIVAL IS JUST AROUND THE CORNER...!  Tuhan sedang melihat apakah kita benar-benar sudah bersedia untuk lawatan Tuhan. Apakah kita serious dengan apa yang sedang kita minta daripada Tuhan dan apakah kita cuma sekadar sekali sekala saja mau doa untuk Revival..... Tetapi Bartimeus tetap berkeras dan berseru lebih keras lagi sehingga Tuhan Yesus berhenti dan memanggil dia. Kebangkitan rohani yang terjadi di Bario adalah lewat daripada beberapa PELAJAR yang berkumpul untuk BERDOA.

» Dan Yesus bertanya "apakah yang kamu mau supaya Aku perbuat bagimu?" Tanpa memikir apa-apa lagi, Bartimeus terus menjawab, "supaya aku dapat melihat". Jikalau Yesus bertanya soalan yang sama kepada anda, apakah jawapan ataupun permintaan anda kepada-Nya? Kenapa saya katakan begitu adalah kerana, sesudah Bartimeus menjawab, kemudian Yesus berkata "Pergilah, imanmu telah menyelamatkan engkau!" Amen! Apakah yang ENGKAU MAHU daripada Tuhan, maka ia terjadi sesuai dengan iman kepercayaan kamu. If you are praying for revival, and constantly pursuing God for revival to happen in your life, your family, your community, and in your nation, then it will happen according to your faith. Apapun perkataan yang kita ungkapkan semasa doa, nyatakanlah itu dengan penuh iman kepercayaan kita. Yohanes 11:40, Jika anda percaya, anda akan melihat kemuliaan-Nya.  Jangan nyatakan hal-hal yang negatif dalam  doa anda, tetapi lepaskan Janji-Nya, Firman-Nya setiap kali kita berdoa syafaat bagi diri kita, keluarga kita, komuniti kita, dan suku bangsa kita....! Bartimeus telah menerima mujizatnya. Bartimeus telah mengalami kebangkitan rohani. Bartimeus mulai mengikuti Tuhan dengan segenap hatinya. Bagaimana dengan anda dan Saya?

Friends, is our hearts desperate for revival? Adakah hati kita merindukan untuk melihat kebangkitan rohani terjadi? Apakah itu menjadi doa kita selama ini? Ayuh saudara dan saudari sekalian, kita terus maju, jangan putus asa karena masanya sudah semakin dekat di mana kita akan melihat kuasaNya tercurah atas semua manusia. Kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa akan terjadi. We yet witness the greatest youth revival the world has ever known. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥..... Revival itu dimulai daripada anda dan Saya. Jadilah seorang penggerak kebangkitan rohani bagi bangsa dan generasi ini.......!

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: