Friday, October 16, 2015

Brokenness that brought Revival...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan hati kita supaya terus mendekat kepada Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Brokenness that brought Revival ...

Markus 5:25-30 (TB)  Adalah di situ seorang perempuan yang sudah dua belas tahun lamanya menderita pendarahan. Ia telah berulang-ulang diobati oleh berbagai tabib, sehingga telah dihabiskannya semua yang ada padanya, namun sama sekali tidak ada faedahnya malah sebaliknya keadaannya makin memburuk. Dia sudah mendengar berita-berita tentang Yesus, maka di tengah-tengah orang banyak itu ia mendekati Yesus dari belakang dan menjamah jubah-Nya. Sebab katanya: "Asal kujamah saja jubah-Nya, aku akan sembuh."  Seketika itu juga berhentilah pendarahannya dan ia merasa, bahwa badannya sudah sembuh dari penyakitnya. Pada ketika itu juga Yesus mengetahui, bahwa ada tenaga yang keluar dari diri-Nya, lalu Ia berpaling di tengah orang banyak dan bertanya: "Siapa yang menjamah jubah-Ku?"

Lukas 8:46 (TB)  Tetapi Yesus berkata: "Ada seorang yang menjamah Aku, sebab Aku merasa ada kuasa keluar dari diri-Ku."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #289. Tahukah anda bahawa ketekunan hati dalam mengikuti Tuhan dengan segenap hati akan membuat anda mengalami satu kebangkitan rohani yang luar biasa dalam hidup anda? Wanita yang mengalami pendarahan ini sudah 12 tahun di ke sana ke sini mencari para doktor pakar untuk mengubati penyakit dia tetapi tidak dapat juga sembuh,  akhirnya dia terdengar tentang Yesus dan pekerjaanNya yang dahsyat dan luarbiasa. Dia telah kehabisan semua yang ada, kekosongan material, kekurangan wang, kehancuran yang mendalam dan kekecewaan yang terdalam, tetapi lihatlah apa yang telah terjadi kepada dia...

1. Brokenness that brought Revival
Markus 5:26-27 (TB)  Ia telah berulang-ulang diobati oleh berbagai tabib, sehingga telah dihabiskannya semua yang ada padanya, namun sama sekali tidak ada faedahnya malah sebaliknya keadaannya makin memburuk. Dia sudah mendengar berita-berita tentang Yesus, maka di tengah-tengah orang banyak itu ia mendekati Yesus dari belakang dan menjamah jubah-Nya.

» Hati yang hancur dan jiwa yang remuk itulah yang diminta oleh Tuhan daripada kita supaya kita dapat melihat kuasa Tuhan bekerja di dalam hidup kita.  Wanita ini setelah kehabisan semuanya yang dia ada, maka dia datang kepada Yesus.  Adakalanya kita manusia memikirkan bahawa kita tahu semua hal dan kita dapat lakukan apapun dengan kekuatan kita sendiri,  tetapi apabila telah gagal dalam itu maka kita menyalahkan Tuhan kerana tidak berbuat apa apapun.  This lady she gave everything she had and she came to God in total surrender and total brokenness and received her miracle. Tuhan meminta kita supaya kita mengandalkan hanya Dia sahaja dan bukannya kuat gagah Kita.

» Wanita ini menerima kesembuhan, pemulihan dan kebangkitan rohani terjadi di dalam hidupnya. Dia sudah tidak punya apa-apa lagi dan tidak tahu mau buat apa lagi. She came to God in total dependency hoping for a miracle. Apabila kita mengosongkan diri kita, apabila kita sudah penat Dengan segala sesuatu yang sedang terjadi di sekeliling kita, apabila kita penat dengan situasi dan keadaan bangsa kita, generasi kita, keluarga kita, komuniti kita dan hidup kita, maka solusinya adalah KITA PERLUKAN CAMPUR TANGAN TUHAN......! Jangan mencari di dunia kerana dunia hanya mampu memberikan kebinasaan dan kehancuran sahaja tetapi hanya Tuhan yang dapat memberikan mujizat, pemulihan, kesembuhan, pengampunan dosa-dosa, pembaharuan dan juga menggerakkan hati kita untuk kembali kepada Tuhan supaya kebangkitan rohani terjadi..... In brokenness I see revival.

2. There's power from Him...
Lukas 8:46 (TB)  Tetapi Yesus berkata: "Ada seorang yang menjamah Aku, sebab Aku merasa ada kuasa keluar dari diri-Ku."

» Persistence and perseverance towards pursuing God will bring down His Power to earth as it is in heaven. Wowwwww....  Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥! Anda dapat merasakan kuasa Tuhan apabila anda terus menerus mengejar hadirat Tuhan dan berketetapan untuk terus mencapai Tuhan. Wanita ini menerobosi setiap halangan hanya untuk menjamah jubah-Nya, dan sesuatu yang luarbiasa terjadi pada saat itu. Bayangkan jika kita semua berketetapan seperti Wanita ini, tetapi bukan sekadar menjamah jubah-Nya sahaja tetapi mencapai Tuhan mencari wajah-Nya wowwww impaknya lebih dahsyat dan luarbiasa hebat kuasa Tuhan tercurah dan Revival terjadi. Wowwwww this is a powerful revelation...!

Ayuh saudara Dan Saudari Sekalian, apabila kita berserah kepada Tuhan secara total dan bertekun mencari kerajaan dan kebenaran Tuhan, maka kita akan melihat kuasaNya yang luarbiasa terjadi di dalam generasi ini dan bangsa kita supaya mereka kembali Kepada Tuhan. Brokenness creates a humbled heart that results in repentance, restoration, revival, Renewal and REKINDLING of the first love. You must experience the  raw power of God...! Berketetapan dan bertekun mengikut Tuhan biar apapun situasi dan keadaan kondisi kita sehingga kamu melihat demonstrasi kuasa Tuhan tercurah dan terjadi di dalam hidup kita....! Hallelujah 🙌 🔥 🔥....!

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: