Friday, October 23, 2015

It's Now or Never...!

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa campur tangan Tuhan dan yang membangkitkan roh kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

It's Now or Never...

Yohanes 5:6-9 (TB)  Ketika Yesus melihat orang itu berbaring di situ dan karena Ia tahu, bahwa ia telah lama dalam keadaan itu, berkatalah Ia kepadanya: "Maukah engkau sembuh?" Jawab orang sakit itu kepada-Nya: "Tuhan, tidak ada orang yang menurunkan aku ke dalam kolam itu apabila airnya mulai goncang, dan sementara aku menuju ke kolam itu, orang lain sudah turun mendahului aku." Kata Yesus kepadanya: "Bangunlah, angkatlah tilammu dan berjalanlah."
Dan pada saat itu juga sembuhlah orang itu lalu ia mengangkat tilamnya dan berjalan. Tetapi hari itu hari Sabat.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #296. Tahukah anda bahawa generasi ini makin hari makin mementingkan diri sendiri dan hal-hal sendiri dan tidak pedulikan orang di sekeliling mereka? Ya, kasih kepada manusia semakin hari semakin pudar. Kenapa? Sebab kasih pertama mereka kepada Tuhan semakin renggang dan semakin jauh ketinggalan. Masih ramai lagi jiwa jiwa yang terhilang dan yang belum mengenal Tuhan Yesus, Tuhan yang benar dan hidup. Apakah yang kita sedang lakukan sebagai orang-orang yang percaya? Mereka perlukan Tuhan sepertimana kita perlukan Dia. Tanpa kita sedari, ada jiwa-jiwa di sekeliling kita Menanti nantikan seseorang yang akan datang dan mengabarkan berita baik tentang Kasih Tuhan kepada mereka. They are waiting to be revived....! Semasa Yesus datang ke kolam Bethesda, dia melihat seorang yang lumpuh yang tidak tertolong, lalu Yesus mendekatinya dan menyembuhkan dia.

1. Do you want to be revived...?
Yohanes 5:6-7 (TB)  Ketika Yesus melihat orang itu berbaring di situ dan karena Ia tahu, bahwa ia telah lama dalam keadaan itu, berkatalah Ia kepadanya: "Maukah engkau sembuh?" Jawab orang sakit itu kepada-Nya: "Tuhan, tidak ada orang yang menurunkan aku ke dalam kolam itu apabila airnya mulai goncang, dan sementara aku menuju ke kolam itu, orang lain sudah turun mendahului aku."

» apa yang terjadi di sini adalah bahwa pada ketika itu ramai orang sedang menantikan satu kegoncangan terjadi di dalam kolam itu dan saat kolam itu ada goncangan maka semua orang akan masuk ke dalam kolam itu untuk disembuhkan. Akan tetapi orang ini sudah 38 tahun dia sakit dan berada  dalam keadaan tidak tertolong. Tidak ada seorang pun yang pedulikan hal orang ini. Tidak ada seorang pun yang menolong dia untuk bawa dia masuk ke dalam kolam itu. He was in a hopeless and helpless situation. Demikianlah juga dengan generasi kita ini. Kita terlalu mementingkan diri kita sendiri sehinggakan kita tidak mempedulikan orang-orang yang di sekeliling kita. Ada jiwa-jiwa yang perlukan Tuhan. Ada jiwa-jiwa yang dalam keputusan untuk membunuh diri. Ada jiwa-jiwa yang terkurung dalam penjara kegelapan. Ada jiwa-jiwa yang mau mengalami Revival dalam hidup mereka. Apakah yang sedang kita lakukan??? Apakah kita sibuk dengan hal-hal kita masing-masing ataupun kita melakukan apa yang Yesus lakukan?

Lukas 10:2 (TB)  Kata-Nya kepada mereka: "Tuaian memang banyak, tetapi pekerja sedikit. Karena itu mintalah kepada Tuan yang empunya tuaian, supaya Ia mengirimkan pekerja-pekerja untuk tuaian itu.

» bukalah mata dan lihat betapa banyak jiwa-jiwa yang sudah "menguning" dan siap dituai. Jika kita tidak pergi, maka iblis yang akan Mendahului kita dan mencuri jiwa-jiwa ini. Your heart must burn for souls. You have one life, do something with it. Izinkan Tuhan memakai kehidupan anda sepenuhnya bagi kemulianNya.

2. Get up and be revived...!
Yohanes 5:8 (TB)  Kata Yesus kepadanya: "Bangunlah, angkatlah tilammu dan berjalanlah."

» luarbiasa wowwwwwwwwww..... Apabila Tuhan sendiri yang campur tangan... Memang sesuatu yang dahsyat dan luarbiasa akan terjadi Amen.... Kita adalah pembawa kuasa Tuhan dan penggerak kebangkitan Rohani. Apabila kita sanggup pergi melakukan apa yang diperintahkan oleh Tuhan, maka kita sendiri juga  yang akan menyaksikan pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa. If we Are willing to go and Spread the Fires of Revival, to impart the love of God and to impact a live, we will witness the power Of God and the outpouring of The Holy Spirit upon every flesh and every soul. Jadilah seorang Penggerak Kebangkitan Rohani. Janganlah kita pentingkan keselamatan untuk kita sendiri dan membiarkan jiwa-jiwa yang lain binasa begitu sahaja. Tuhan telah menyelamatkan kita supaya kita akan terus menjangkau jiwa-jiwa yang lain. Tuhan telah terlebih dahulu memilih anda supaya anda menjadi saluran Revival kepada bangsa-bangsa dan generasi ini. Amen......!

You Are The Revivalist. I am the Revivalist. And our heart's must beat for souls. Menjadi penggerak kebangkitan Rohani bukan sahaja satu panggilan tetapi harus menjadi satu gaya hidup kita. Pelayanan bukanlah hanya sekadar di dalam gereja saja tetapi juga di luar gereja. You must go to where The souls are. Masih lagi ramai yang sedang menantikan seseorang yang akan datang membawa berita baik kepada mereka. Ramai juga yang seperti orang ini yang sakit selama 38 tahun dan berada dalam  keadaan yang tidak tertolong. They Are waiting for you To bring the good news of salvation. Mereka mau kebangkitan rohani terjadi di dalam hidup mereka. Ayuh saudara Dan Saudari Sekalian, kita terus berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan Rohani ini kepada setiap orang, generasi ini dan kepada setiap suku bangsa. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 ........

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: