Wednesday, October 21, 2015

Worship Brings Revival v2...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa yang menggoncangkan segala sesuatu yang masih mengikat kita dan memutuskannya. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

WORSHIP BRINGS REVIVAL v2.

Kisah Para Rasul 16:25-26 (TB)  Tetapi kira-kira tengah malam Paulus dan Silas berdoa dan menyanyikan puji-pujian kepada Allah dan orang-orang hukuman lain mendengarkan mereka. Akan tetapi terjadilah gempa bumi yang hebat, sehingga sendi-sendi penjara itu goyah; dan seketika itu juga terbukalah semua pintu dan terlepaslah belenggu mereka semua.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #292. Tahukah anda bahawa berdoa dan memuji menyembah Tuhan boleh menyebabkan Revival terjadi? There's power, Power wonder working power in blood of the Lamb, in the name of Jesus and in the Holy Spirit! Yes! Di dalam pujian dan penyembahan ada kuasa yang luarbiasa bekerja. Tuhan bertakhta atas puji pujian Umat-Nya. Tuhan juga mencurahkan kuasaNya yang luarbiasa atas orang-orang yang menyembah Dia dalam roh dan kebenaran. Just like Paul and Silas. Sama seperti Paulus dan Silas, ketika mereka menaikkan doa dan puji-pujian kepada Tuhan, maka terjadilah satu goncangan yang hebat dan gempa bumi yang dahsyat sehinggakan semua yang terikat dan terbelenggu oleh rantai dan yang tertunggu-tunggu untuk mati dibebaskan,  dilepaskan.  Now, itulah Tuhan yang saya sembah dan layani yang sanggup Melakukan mujizat biar apapun situasi yang sedang saya leeati di dalam kehidupan saya.

1. WORSHIP BRINGS REVIVAL
Yohanes 4:24 (TB)  Allah itu Roh dan barangsiapa menyembah Dia, harus menyembah-Nya dalam roh dan kebenaran."

» Revival terjadi apabila ada penyembahan yang benar dinaikkan kepada Tuhan. Jika kita membaca kembali perikop Firman Tuhan ini,  di sini Yesus sedang berbicara dengan seorang wanita Samaria. Setelah wanita itu melayani Tuhan Yesus, dan setelah Yesus menyatakan segala sesuatu tentang diri wanita itu, maka pergilah wanita itu memanggil semua orang yang ada di kota itu.

» Demikian juga jika anda hari ini dapat membuat satu keputusan yang di mana anda tetap berketetapan untuk memuji menyembah dan berdoa tanpa melihat apa situasi dan keadaan yang sedang terjadi dalam hidup anda, anda akan melihat mujizat-Nya yang luarbiasa. Paulus dan Silas dibelenggu dan diikat dengan rantai, namun itu tidak melumpuhkan semangat mereka untuk mengucapkan kesyukuran mereka kepada Tuhan dan terus berdoa. Revival yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973 adalah lewat daripada doa dan penyembahan yang dinaikkan kepada Tuhan. Lalu turunlah Roh Kudus menjamah semua orang yang berada di tempat itu pada masa itu.

2. Revival is Repentance.
Kisah Para Rasul 16:26 (TB)  Akan tetapi terjadilah gempa bumi yang hebat, sehingga sendi-sendi penjara itu goyah; dan seketika itu juga terbukalah semua pintu dan terlepaslah belenggu mereka semua.

» Ketika mereka menaikkan puji-pujian dan doa kepada Tuhan, maka satu gempa bumi yang hebat terjadi sehinggakan sendi-sendi penjara itu goyah dan ketika itu juga terbukalah semua pintu dan terlepaslah belenggu mereka semua. Wowwwwwww...!  Worship Brings  Revival through repentance. Apabila kita mengosongkan diri kita, merendahkan diri, sujud dan berdoa, mencari wajah Tuhan dan berbalik dari jalan-jalan yang jahat, maka di situ anda akan melihat pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa. Setiap dosa yang membelenggu anda akan terputus. Setiap rantai yang mengikat anda akan terlepas. Maka engkau dibebaskan daripada segala dosa, pengampunan dosa-dosa terjadi, pemulihan terjadi, penyembuhan terjadi, pembaharuan terjadi, kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa terjadi. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥........

» Empat kondisi yang Tuhan tetapkan kepada kita adalah di 2 Tawarikh 7:14

A. Merendahkan diri
B. Sujud dan berdoa
C. Mencari wajah Tuhan
D. Berbalik dari jalan-jalan Yang Jahat

» pertobatan yang benar adalah apabila kita mengaplikasikan Firman Tuhan yang hidup di dalam kerohanian kita yang telah mati. Lalu Firman-Nya akan bekerja dalam hidup Kita. Kita harus taat dan setia kepada firman-Nya.

Saudara dan saudari sekalian,  bagaimanakah keadaan penyembahan kita kepada Tuhan? Are we worshipping God hanya untuk sekadar menyembah sahaja? Hanya sekadar memenuhi rutin hari minggu kita? Apabila Tuhan mulai memulihkan keadaan pondok pujian Daud, kamu akan melihat perkara perkara yang dahsyat dan luarbiasa yang Tuhan akan lakukan. Kita terhutang dengan penyembahan yang benar kepada Tuhan. Jika kita mau Revival, maka biarlah kita datang kepada Tuhan dengan hati yang benar, tulus dan dengan segenap hati di hadapan Tuhan. This one.... It's massive... Massive than nuclear power. Worship Brings Revival through repentance... Humbleness, kneeling and praying, seeking God's face and turning back to God from all our wicked ways. Can you take time to worship God now despite the situation you are in right now....? Just like Paul and Silas... Oh just like Paul and Silas...

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: