Tuesday, October 13, 2015

Passion for Revival...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang mengenyangkan, lebih sedah dan nyaman dari makanan fizikal. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Passion for Revival...!

John 4:34  Jesus said to them, "My food is to do the will of Him who sent Me, and to finish His work.

Yohanes 4:34 (TB)  Kata Yesus kepada mereka: "Makanan-Ku ialah melakukan kehendak Dia yang mengutus Aku dan menyelesaikan pekerjaan-Nya.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #286. Apakah yang membuatkan anda untuk terus menerus melakukan kehendak Tuhan? Kelaparan fizikal boleh dipuaskan dengan makanan fizikal tetapi kelaparan Spiritual hanya boleh dipuaskan melalui melakukan kehendak Tuhan. Terkadang kita merasakan sepertinya kerohanian kita makin hari makin kering sepertinya untuk tubuh fizikal kita berdiet, demikian juga kita "berdiet" spiritual. Maksudnya tidak ada apa-apa yang sedang kita lakukan untuk Memastikan kerohanian kita makin bertumbuh besar dan sihat. Kita biarkan begitu saja. Kita pentingkan perut yang lapar, daripada kerohanian yang kelaparan dan sudah kering kontang. Tidak ada keghairahan Spiritual. Tidak ada semangat untuk melayani. Tidak hati yang mau melakukan kehendak Tuhan. Apapun tarak.......! Seberapa kerap anda memuaskan perut anda, demikianlah juga anda  harus lebih kerap daripada itu memuaskan keperluan rohani kita.

1. Passion for Revival
Yohanes 4:34 (TB)  Kata Yesus kepada mereka: "Makanan-Ku ialah melakukan kehendak Dia yang mengutus Aku dan menyelesaikan pekerjaan-Nya.

» Lebih daripada keperluan makanan fizikal, kita perlukan makan rohani kita iaitu melakukan kehenda Tuhan. Apa yang menjadi makanan rohani saya selama ini adalah The hunger for revival! Dan Roh saya diberi makan apabila saya terus menerus melakukan apa yang Tuhan suruh saya lakukan. There's a satisfaction in the Spirit, a sense of being filled and full with the Spiritual food. Lebih banyak saya "makan" lebih lagi keghairahan saya untuk kebangkitan rohani, untuk terus menjangkau jiwa-jiwa, untuk terus merampas kembali generasi ini dan bangsa-bangsa kembali kepada Tuhan.

» My food is to do the will of God. Misi Yesus datang ke dunia adalah untuk menyelamatkan manusia dari kegelapan dan kebinasaan yang kekal. Demikianlah juga kita harus tahu apakah tujuannya Tuhan telah menyelamatkan kita. Get our focus and mission right. Bagi saya, saya mau dunia merasakan kasih Bapa. My focus is on God and my mission is revival...!

» Kemunduran rohani terjadi apabila kita tidak ada apa-apa persekutuan dengan Tuhan, tidak memuji menyembah Tuhan, tidak merenungkan Firman Allah, tidak melakukan kehendak Tuhan. Saya boleh katakan tidak adil kalau kita asyik selalu beri makan KFC untuk perut kita tetapi kerohanian kita makin hari makin menuju ke longkang! Anda berhasil dalam fizikal dan natural apabila Spiritual anda berhasil di dalam Tuhan. 3 Yohanes 1:2 (TB)  Saudaraku yang kekasih, aku berdoa, semoga engkau baik-baik dan sehat-sehat saja dalam segala sesuatu, sama seperti jiwamu baik-baik saja. Jiwa mu, rohmu harus diberi "makan" terlebih dahulu...!

2. The Bread of Life
Yohanes 6:35, 48 (TB)  Kata Yesus kepada mereka: "Akulah roti hidup; barangsiapa datang kepada-Ku, ia tidak akan lapar lagi, dan barangsiapa percaya kepada-Ku, ia tidak akan haus lagi. Akulah roti hidup.

» Apabila anda memakan Roti Hidup ini, anda tidak akan lapar lagi kerana Yesus senantiasa memuaskan kerohanian anda. Dia memberikan Hidup ke dalam kerohanian anda supaya anda dan Saya "hidup". Kerohanian kita harus hidup dan harus tetap melakukan apa-apa dinyatakan oleh Tuhan kepada kita. Bukan kerana kuat gagah kita namun oleh kerana kuasa RohNya yang sedang bekerja di dalam kita dan melalui kita. Apabila kerohanian kita hidup maka kita dapat mengimpartasikan "hidup" itu kepada mereka yang lain yang masih dalam kegelapan. Revival is about you imparting the life of Christ into others.

Seperti api yang sedang membakar di dalam tulang-tulang kita, demikianlah juga seharusnya rohmu menyala-nyala dan terus menerus membakar bagi melakukan kehendak Bapa. Janganlah kita menjadi terlampau selesa dan kekenyangan fizikal sehingga kita menjadi malas dan tidak mau bergerak melakukan apa yang telah diamanatkan kepada kita. You must catch the fire, run with the fire and Spread the fire...!

Roma 14:17-18 (TB)  Sebab Kerajaan Allah bukanlah soal makanan dan minuman, tetapi soal kebenaran, damai sejahtera dan sukacita oleh Roh Kudus. Karena barangsiapa melayani Kristus dengan cara ini, ia berkenan pada Allah dan dihormati oleh manusia.

Pergi ke kedai beli roti
Untuk Makanan sarapan pagi
Kerohanian kita juga perlu roti
Jika lapar datang kepada Tuhan lagi.

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: