Saturday, October 17, 2015

Come Follow Me...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan tujuan panggilan Tuhan untuk anda. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Come, Follow Me...

Matius 19:21 (TB)  Kata Yesus kepadanya: "Jikalau engkau hendak sempurna, pergilah, juallah segala milikmu dan berikanlah itu kepada orang-orang miskin, maka engkau akan beroleh harta di sorga, kemudian datanglah ke mari dan ikutlah Aku."

Matthew 19:21  Jesus said to him, "If you want to be perfect, go, sell what you have and give to the poor, and you will have treasure in heaven; and come, follow Me. "

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #290. Tahukah anda bahawa anda terpanggil untuk mengikuti Yesus namun sayang sekali, hanya sedikit yang terpilih untuk mengikuti Dia? Ramai yang mau mengikuti Yesus, ramai yang mau buat pekerjaan yang dahsyat dan luarbiasa tetapi ada beberapa perkara yang masih mengikat kita daripada mengikuti Tuhan dengan sepenuh hati kita. Akan tetapi, kita tidak akan melihat kepada "apa yang menghalang kita" Tetapi kita mau melihat apakah maksudnya mengikuti Yesus.

1. Come, Follow Me.
Matius 16:24 (TB)  Lalu Yesus berkata kepada murid-murid-Nya: "Setiap orang yang mau mengikut Aku, ia harus menyangkal dirinya, memikul salibnya dan mengikut Aku.

» Mengikut apa? Untuk apa? Apabila Yesus mengatakan hal ini, apa yang harus kita fahami adalah bukannya kita buta-buta mengikut Yesus tetapi memahami erti panggilan itu untuk mengikuti Yesus bukan sekadar melayani di sana sini tetapi mengikuti Dia sepertimana Dia mengikuti Bapa. Jika kita mau melihat Revival terjadi, maka kita harus mengikuti Tuhan. Hanya oleh Dia dan melalui Dia kita akan melihat kuasaNya tercurah.

» kita harus mengikuti cara Hidup Yesus. Memiliki hati sebagai hamba. Menjadi seperti Dia. Melayani seperti Dia. Mengikuti cara Yesus dalam memimpin. Mengikuti cara Yesus dalam melayani. Mengikuti cara Yesus sebagai seorang anak.

Jadi saudara dan Saudari Sekalian, mengikuti Yesus bukanlah hanya sekadar dalam kepercayaan kita saja, tetapi dari setiap aspek kehidupan kita. Kita harus menyangkal keinginan kedagingan kita, dah berserah sepenuhnya kepada Roh Kudus. Not flesh, but Spirit. Revival adalah apabila kita mengikuti cara Tuhan dalam setiap aspek kehidupan kita. Bukan sahaja di saat melayani tetapi juga cara hidup kita, cara kita bersaksi, cara kita melayani, cara kita memimpin, cara kita mengasihi dan macam macam lagi. Jadi, di manakah anda sekarang dalam mengikuti Yesus? Cuma mengikuti Dia sebagai pengikut atau.....? Apabila Yesus mengatakan "IKUTLAH AKU" Dia bukan sahaja mengatakan itu dari aspek kepercayaan kita kepada Dia, tetapi juga bermaksud mencontohi atau ikutlah cara hidupnya, jadilah satu teladan yang baik, melayani dengan lebih sungguh, mengasihi dengan lebih sungguh, berdoa dengan lebih sungguh. Revival terjadi dalam hidup kita apabila kita bersungguh sungguh mengejar hadirat Tuhan, apabila kita bersungguh sungguh mencari wajah Tuhan, apabila kita mengizinkan Roh Kudus memimpin hidup kita dan apabila kita mempunyai satu perhubungan yang sangat intim dengan TUHAN. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 ....

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: