Monday, October 26, 2015

From dead to alive...!

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa kebangkitan dan kehidupan yang telah disediakan untuk kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini. 

From dead to alive...

Yohanes 11:43-44 (TB)  Dan sesudah berkata demikian, berserulah Ia dengan suara keras: "Lazarus, marilah ke luar!" Orang yang telah mati itu datang ke luar, kaki dan tangannya masih terikat dengan kain kapan dan mukanya tertutup dengan kain peluh. Kata Yesus kepada mereka: "Bukalah kain-kain itu dan biarkan ia pergi."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #299. Tahukah anda bahawa Revival adalah sebenarnya yang mati menjadi hidup kembali? Tuhan Yesus sedang memanggil kita sepertimana Dia telah memanggil Lazarus keluar dari kuburnya yang gelap. Tuhan sedang memanggil kita keluar dari kubur kegelapan kita dan masuk ke dalam terang-Nya yang ajaib. Dia sedang memanggil semua yang mati secara rohani, yang bergelimpangan dalam dosa dan kejahatan, yang masih dalam kegelapan, Tuhan sedang memanggil. Apakah respon kita? Kita sedang berada di dalam musim kebangkitan rohani, dan inilah saatnya Tuhan sedang memanggil kita keluar dari kegelapan dunia, dan merasakan kehidupan yang berkelimpahan di dalam Tuhan. Tuhan sedang memanggil....  Revival is from dead becomes alive.  Dead To flesh alive in the Spirit.

1. You must come out...!
Yohanes 11:43 (TB)  Dan sesudah berkata demikian, berserulah Ia dengan suara keras: "Lazarus, marilah ke luar!"

» "Dan sesudah berkata demikian....." Apakah yang dikatakan oleh Tuhan? Jika anda membaca ayat-ayat yang sebelumnya, Tuhan Yesus sedang mengajar mereka tentang kepercayaan, kemuliaan, iman dan kebangkitan. Dia mengajar tentang KEBENARAN Firman Tuhan. Setelah Dia mengajar KEBENARAN yang hidup itu, maka Dia mendemonstrasikan kuasaNya.  Demikianlah juga, kita telah mengetahui KEBENARAN FIRMAN TUHAN tetapi kita masih bermain main dengan kegelapan, kita masih selesa dengan kubur kita gelap, masih "bersukacita" dengan dosa yang kita sedang lakukan, bergelimpangan dalam dosa dan kejahatan. Kita sudah tahu akan kebenaran Firman Tuhan, namun kita tidak pedulikannya. Kita tidak menyahut seruan Tuhan untuk keluar dari kuburan kita. Kita lebih selesa percaya kepada benda-benda tahyul, tipu muslihat iblis dan segala yang dunia berikan daripada percaya kepada-Nya.

» Lalu dengan suara yang keras sekali, Tuhan memanggil Lazarus keluar. Tuhan memanggil Lazarus dengan suara yang sangat kuat sehinggalah ia kedengaran di dalam kubur yang gelap. Tuhan sedang memanggil namamu hari ini. Dia sedang memanggil dengan suara yang keras dan kuat yang menembusi segala kesunyian kegelapan yang ada, yang penuh dengan kuasa dan otoritas, yang penuh dengan kehidupan dan kasih Tuhan. GOD IS calling you and me, from dead to alive..! Dari mati rohani kepada kehidupan yang berkelimpahan di dalam Tuhan. You MUST come Out...!

2. Get rid Of The darkness...
Yohanes 11:44 (TB)  Orang yang telah mati itu datang ke luar, kaki dan tangannya masih terikat dengan kain kapan dan mukanya tertutup dengan kain peluh. Kata Yesus kepada mereka: "Bukalah kain-kain itu dan biarkan ia pergi."

» Jikalau anda pernah melihat bagaimana mayat "dibungkus" sebelum dikuburkan, demikianlah juga setiap mayat mempunyai kain kapan dengan tangan dan kakinya yang masih terikat. Setelah kita mengambil keputusan untuk keluar daripada kegelapan, janganlah kita masih tetap hidup di dalam kegelapan biarpun kita sudah berada dalam terang-Nya. Itu bermaksud kita belum betul-betul dibebaskan. Jika kita Sudah keluar daripada kuburan kita yang gelap itu, maka buangkanlah kain kapan itu serta putuskanlah segala ikatan yang masih terikat.

Saudara dan Saudari Sekalian, kita sedang berada di Dalam musim kebangkitan Rohani oleh itu ayuh kita menyahut seruan Tuhan supaya kita keluar daripada "kubur" kita yang penuh dengan kegelapan dan dosa. Putuskanlah segala ikatan Ketidaktaatan, ketidakpercayaan, penzinaan pencabulan kemabukkan, pesta pora, dan macam-macam lagi. Izinkan Tuhan untuk membangkitkan anda kembali dan ceritakanlah kepada semua orang tentang perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa. Hiduplah dan tinggallah di dalam terang-Nya yang ajaib. Revival bermula dengan anda dan daripada anda. Revival is from dead Becomes Alive In Jesus..... We are the Revival Generation...!

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: