Friday, February 24, 2023

Revival : Are we following wholeheartedly?

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣




Revival : Are we following wholeheartedly? 



Luke 9:14  For there were about five thousand men. Then He said to His disciples, "Make them sit down in groups of fifty. "

Lukas 9:14 (AVB)  Terdapat kira-kira lima ribu orang lelaki di situ. Yesus berkata kepada murid-murid-Nya, “Suruh mereka duduk berkelompok-kelompok, kira-kira lima puluh orang sekelompok.”




Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #55. Tahukah anda bahawa terkadang kita mau percaya kepada Yesus apabila ada keperluan sahaja? Berapa banyak orang di antara lima ribu ini yang benar-benar percaya dan mengikuti Yesus? 



🍞 ☕ Yesus Kristus bukan saja memberikan kesembuhan tubuh jasmani, tetapi juga makanan bagi semua orang yang berserah diri kepada-Nya melalui iman. Ia bukan saja menyembuhkan orang-orang yang memerlukan kesembuhan, bukan saja menyembuhkan penyakit-penyakit jiwa, tetapi juga memberi makan mereka yang memerlukan makanan, menunjang kehidupan rohani, mencukupi keperluan jiwa, dan memenuhi keinginannya. Kristus bukan saja menyediakan diri untuk menyelamatkan jiwa manusia dari kebinasaan karena penyakit-penyakit jiwa, tetapi juga untuk memberi makanan bergizi bagi jiwa itu sendiri dalam memperoleh hidup kekal dan menguatkannya guna menjalani semua latihan rohani. Orang-orang yang diberi makan oleh Kristus akan kenyang. Kepada siapa Ia memberi, Ia memberi dengan cukup. Sama seperti di dalam diri-Nya terdapat cukup banyak bagi semua orang, begitu pula ada cukup banyak bagi setiap orang. Ia mengenyangkan setiap jiwa yang lapar, memuaskannya dengan segala yang baik di rumah-Nya. Di sini dikumpulkan potongan-potongan roti, untuk meyakinkan kita bahwa di dalam rumah Bapa kita terdapat berlimpah-limpah makanan. Di dalam Dia kita tidak akan berkekurangan atau diperlakukan dengan kikir.

👉🏼 Setelah mengalami kasih karunia-Nya, berapa di antara kita yang benar-benar mengikuti Yesus? Atau kita datang kepada Yesus saat ada keperluan saja? Marilah kita check motif kita mengikut Yesus. Apakah respon kita hari ini....?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: