Thursday, February 16, 2023

Revival : Your faith

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Your faith



Luke 7:50 Then He said to the woman, "Your faith has saved you. Go in peace. "

Lukas 7:50 (AVB) Yesus berkata kepada perempuan itu, “Imanmu telah menyelamatkanmu. Pergilah dengan damai sejahtera.”



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #47. Tahukah anda bahawa iman yang kita miliki di dalam Yesus Kristus akan membawa keselamatan bagi kita? Yesus tidak mau peduli dengan keberatan orang, maka sekarang pun Ia hendak menunjukkan bahwa Ia mengampuni dosa dengan senang hati. Dan itulah yang menjadi kesukaan-Nya. Ia sangat suka mengucapkan kata pengampunan dan damai sejahtera kepada orang-orang yang menyesali dosa mereka.


🍞☕ Kata-kata ini akan meneguhkan dan melipatgandakan penghiburan yang dirasakannya kerana pengampunan dosanya, yaitu bahwa ia dibenarkan kerana imannya. Semua ungkapan kesedihan atas dosa dan kasih kepada Kristus ini adalah hasil dan buah dari iman. Oleh kerana itu, sama seperti iman dari semua anugerah yang diberikan membawa kehormatan terbesar bagi Allah, demikian pula Kristus dengan semua anugerah-Nya memberi kehormatan tertinggi kepada iman. Perhatikanlah, mereka yang tahu bahwa iman mereka telah menyelamatkan mereka, dapat pergi dengan damai sejahtera, pergi dengan bersuka cita. Perempuan yang dicap pendosa dalam bacaan hari ini, meminyaki kaki Yesus bukan kerana adanya perasaan kasih seorang perempuan kepada seorang laki-laki. Sebenarnya tidak mudah bagi perempuan dengan reputasi semacam itu untuk masuk ke dalam rumah seorang Farisi. Ia memerlukan keberanian untuk mengekspresikan kasihnya kepada Yesus. Begitu terharu hatinya ketika menjumpai Yesus sehingga ia menangis dan air matanya membasahi kaki Yesus. Menyedari hal itu, ia menyeka kaki Yesus dengan rambutnya.

👉🏼 Yesus tahu bahwa seorang pendosa dapat berubah bila ia mau menerima kasih Allah. Bapa di surga pun bersedia mengampuni dosa bila pendosa mau berbalik kepada-Nya. Maka jangan simpan-simpan dosa-dosa Anda, sebesar apapun. Terbukalah pada Allah dan mintalah pengampunan-Nya, niscaya Ia mengampuni kita. Iman yang benar akan memimpin kita kepada pertobatan dan keselamatan. Apakah respon kita hari ini....?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: