Wednesday, February 8, 2023

Revival : He saw their faith

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : He saw their faith


Luke 5:20 When He saw their faith, He said to him, "Man, your sins are forgiven you. "

Lukas 5:20 (AVB) Ketika Yesus melihat iman mereka, Dia berkata kepada orang lumpuh itu, “Saudara, dosamu telah diampunkan.”



 Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #38. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus melihat kepada iman yang kita miliki? Tuhan Yesus mulai dengan memenuhi keperluan rohani orang itu, iaitu keperluan yang lebih besar daripada keperluan jasmaniahnya.


🍞☕ Dia berkuasa menyembuhkan, bukan hanya fisik tetapi juga jiwa. Dia peduli dengan pergumulan orang dan sanggup menyelesaikannya. Mintalah agar Dia pun menyatakan kuasa-Nya dalam hidup Anda. Percayakan masalah Anda kepada-Nya. Kuasa Tuhan begitu dahsyat dan sanggup menyembuhkan mereka, dicurahkan dan dikerahkan untuk menyembuhkan mereka, untuk menyembuhkan orang-orang yang telah Ia ajar sebagaimana yang dapat kita pahami maknanya, untuk menyembuhkan jiwa mereka, untuk memulihkan mereka dari penyakit rohani mereka dan memberi mereka hidup yang baru, sifat yang baru. Perhatikan, mereka yang menerima firman Kristus dengan iman akan mendapati kuasa ilahi yang menyertai firman tersebut untuk menyembuhkan mereka, sebab Kristus datang membawa penghiburan untuk menyembuhkan orang-orang yang remuk hati.

👉🏼 Yesus melihat kepada iman yang kita miliki. Sejauh mana kita mau percaya kepada Yesus? Pengenalan mereka akan Yesus dan pengetahuan mereka akan otoritas-Nya mendorong mereka untuk berbagi iman dengan orang lain, meski untuk itu mereka sendiri harus bersusah payah. Demikian jugalah untuk kita semua. Adakah kita beriman sungguh kepada Yesus? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: