Monday, February 13, 2023

Revival : Good fruit

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Good fruit



Luke 6:45 "A good man out of the good treasure of his heart brings forth good; and an evil man out of the evil treasure of his heart brings forth evil. For out of the abundance of the heart his mouth speaks.

Lukas 6:45 (AVB) Orang yang baik membuahkan hal-hal yang baik daripada khazanah simpanannya kerana hatinya penuh kebaikan; orang yang jahat membuahkan hal-hal yang jahat kerana hatinya penuh kejahatan. Yang diluahkan mulutnya, meluap daripada hatinya.”



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #44. Tahukah anda bahawa Tuhan mengenal hati kita sama ada baik atau jahat? Hati, pusat jiwa raga kita, menentukan perilaku lahiriah kita dan harus diubah atau bertobat. Tanpa perubahan dalam batin kita ini, tak seorang pun sanggup melakukan kehendak Allah. Yesus memakai ilustrasi pohon untuk membedakan manakah orang Kristian sejati dan manakah yang palsu. Pohon yang baik pasti mengeluarkan buah-buah yang baik. Sebaliknya, pohon yang tidak baik akan menghasilkan buah-buah yang buruk.


🍞 ☕ Banyak orang mendeklarasikan diri sebagai orang percaya yang penuh dengan Roh Kudus, tetapi buah yang dihasilkan berbeda jauh dari apa yang diperintahkan Tuhan dalam firman-Nya. Tidak terpancar sedikit pun hal-hal yang baik, yang dapat menunjukkan identitasnya sebagai orang percaya. Padahal sebagai orang percaya di dalam Kristus, kita harus meninggalkan kehidupan yang lama. Mengapa? Kerana hidup yang lama penuh dengan keinginan daging dan hawa nafsu. Lagi pula pola kehidupan lama merupakan perseteruan dengan Allah. Oleh sebab itu perlu ditanggalkan dan dimatikan. Tuhan mengenal umat-Nya. Dia tahu mana yang sejati dan mana yang palsu. Yang palsu pada suatu hari akan terbongkar kepalsuannya, sama seperti rumah yang roboh. Yang sejati pada suatu hari akan nampak kesejatiannya, sama seperti rumah yang tegak berdiri. Tuhan Yesus tahu siapa yang berbuah dah siapa yang tidak.

👉🏼 Buah yang baik hanya akan dihasilkan oleh pohon yang baik. Bila Anda ingin menjadi pohon yang baik, yang akan menghasilkan buah yang baik, Anda memerlukan karya transformasi Allah dalam hidup Anda. Maka mintalah Allah melakukannya dalam diri Anda hingga citra-Nya nyata dalam hidup Anda. Pohon apakah kita hari ini? Mari kita meminta Roh Kudus menyelidiki hati kita. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: