Monday, February 27, 2023

Revival : Nowhere

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Nowhere 



Luke 9:57-58
57 Now it happened as they journeyed on the road, that someone said to Him, "Lord, I will follow You wherever You go. "
58 And Jesus said to him, "Foxes have holes and birds of the air have nests, but the Son of Man has nowhere to lay His head. "

Lukas 9:57-58 (AVB)
57 Ketika mereka dalam perjalanan, seorang berkata kepada Yesus, “Aku sanggup mengikut-Mu ke mana-mana sahaja.”
58 Yesus berkata kepadanya, “Musang ada lubangnya dan burung di udara ada sarangnya tetapi Anak Manusia tidak ada tempat untuk meletakkan kepala-Nya.”


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #58. Tahukah anda bahawa selalu kita mengatakan dengan terburu buru mau mengikuti Yesus tetapi tidak sanggup melewati penderitaan? Di sini terdapat seseorang yang sangat bernafsu untuk segera mengikut Kristus. Namun, sepertinya ia bersikap terlampau terburu-buru, tanpa pertimbangan yang matang, dan tidak duduk terlebih dulu untuk menghitung harganya.


🍞 ☕ Melangkahkan kaki menuju Yerusalem bukan perkara mudah bagi Yesus, tetapi sudah merupakan tekad dan tujuan-Nya. Mereka yang menjadi murid Yesus, tidak semestinya menjadikan tekad dan tujuan Yesus menjadi tekad dan tujuan mereka. Tetapi, inilah yang namanya memprioritaskan Yesus. Itu berarti, harus siap mengalami penderitaan dan penolakan seperti yang dialami Yesus. Tidak ada yang namanya sukarelawan dalam mengikut Yesus, melainkan pengabdian sepenuh hati dan hidup. Sekali seseorang memutuskan untuk menerima panggilan mengikut Yesus, ia harus berani melepaskan semua hak untuk tunduk sepenuhnya kepada cara-Nya mengatur, mendisiplin, dan memakainya. Dalam mengikut Dia, orang itu harus bersedia menanggung kekurangan, kerana Anak Manusia tidak mempunyai tempat untuk meletakkan kepala-Nya. Mengikut Yesus separuh-separuh ibarat seorang yang sedang menarik bajak di ladang tetapi sebentar-sebentar menengok ke belakang. Yang terjadi ialah alur bajakannya menjadi tidak lurus.

👉🏼 Mengikut Yesus memerlukan fokus penuh! Adakah kita sedia membayar harga untuk mengikuti Yesus? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: