Sunday, February 12, 2023

Revival : Give

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Give



Luke 6:38 "Give, and it will be given to you: good measure, pressed down, shaken together, and running over will be put into your bosom. For with the same measure that you use, it will be measured back to you. "

Lukas 6:38 (AVB) Berilah kepada orang dan kamu akan diberi. Suatu takaran yang baik, dipadatkan dan digoncang sehingga melimpah ruah akan dicurahkan ke atas pangkuanmu. Ukuran yang kamu gunakan untuk mengukur akan digunakan terhadapmu.”



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #43. Tahukah anda bahawa apabila kita memberi, janganlah ia untuk mendapatkan balasan balik? Sesuai dengan hukum kasih, kita harus memberi kepada mereka yang memerlukan pertolongan. Allah sendiri akan mengukur pemberian kita dan sebagai imbalannya, Ia akan memberi kepada kita. Ukuran berkat dan pahala yang kita terima akan sebanding dengan kepedulian kita dan pertolongan yang kita berikan kepada orang lain.


🍞 ☕ Suatu takaran yang baik, yang dipadatkan, yang digoncang dan yang tumpah ke luar. Kiasan ini diambil dari kebiasaan penjual gandum di Timur yang mengisi keranjang langganannya sepenuh mungkin hingga tumpah. Bermurahhatilah terhadap orang lain dengan tidak menyimpan kesalahan orang lain, menutupi segala sesuatu, percaya segala sesuatu, dan mengharapkan segala sesuatu. Maka orang lain pun akan bermurah hati juga terhadap kamu. Jika Allah tidak mau menghakimi dan menghukummu, orang juga tidak akan melakukannya. Mereka yang berbelas kasih kepada orang lain akan mendapati orang lain berbelas kasih juga kepada mereka. Jika kita memiliki roh yang suka memberi dan mengampuni, kita akan memetik keuntungannya. Ampunilah dan kamu akan diampuni. Jika kita mengampuni kerugian yang ditimbulkan orang lain atas diri kita, maka orang lain pun akan mengampuni kecerobohan kita juga. Jika kita mengampuni kesalahan orang lain terhadap kita, maka Allah akan mengampuni kesalahan kita terhadap-Nya Dia pasti akan memperhatikan orang berbudi luhur yang merancang hal-hal yang luhur.

👉🏼 Sekiranya kita mampu memberi, maka berilah kepada yang memerlukan tanpa menagih balasan apapun daripada mereka. Berilah dengan hati yang gembira. Upahmu besar di surga. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: