Saturday, May 13, 2023

Revival : Die in sins

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Die in sins


John 8:24 "Therefore I said to you that you will die in your sins; for if you do not believe that I am He, you will die in your sins. "

Yohanes 8:24 (AVB) Itulah maka Kukatakan kepadamu, kamu akan mati dalam dosamu. Memanglah kamu akan mati dalam dosamu jika kamu tidak percaya bahawa Akulah Dia yang Kukatakan.”



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #133. Tahukah anda bahawa kita akan mati di dalam dosa kita sekiranya kita tidak bertobat sesungguhnya? Hanya Tuhan Yesus yang dapat menyelamatkan manusia berdosa dan membawanya ke hadirat Allah. Dialah utusan Allah satu-satunya bagi dunia ini untuk menyelamatkan mereka yang mau percaya dan menerima-Nya.


🍞 ☕ Orang yang tidak percaya dikatakan berasal dari dunia ini. Dunia menolak Allah dan kerananya dikatakan dunia yang berdosa. Ada jalinan hubungan erat antara dosa, tidak percaya kepada Yesus, dan mati kerana tidak memiliki persekutuan dengan Allah dan Yesus. Dosa, apa pun bentuknya, mengakibatkan kematian. Mati berarti tidak memiliki persekutuan dengan Tuhan Yesus. Bagaimana persekutuan ini tercipta? Persekutuan hanya dapat lahir melalui iman kepada Yesus, bukan kerana perbuatan baik, atau amal ibadah, atau moral yang tinggi, atau kesalehan spiritual yang keras. Tanpa Yesus ia akan mati. Tanpa percaya bahwa Yesus adalah Mesias, Anak Allah, manusia tetap berada di dalam dosa. Jika kita tidak mempunyai iman ini, kita akan mati dalam dosa kita, sebab perkaranya sudah ditentukan sedemikian rupa sehingga tanpa iman ini kita tidak dapat diselamatkan dari kuasa dosa selagi kita hidup, dan kerana itu kita pasti akan terus hidup di dalam dosa itu sampai pada akhirnya. Tidak ada alasan kuat lain selain ajaran tentang anugerah Kristus, dan tidak ada hal lain selain Roh anugerah Kristus yang akan menjadi pelaksana yang sangat berkuasa untuk membuat kita berbalik dari dosa kepada Allah. Dan Roh itu, juga ajaran itu, diberikan dan membawa hasil yang nyata hanya bagi mereka yang percaya kepada Kristus: sehingga jika Iblis tidak diusir dengan iman, maka ia diberi izin untuk merasuki jiwa selama hidupnya. Jika Kristus tidak menyembuhkan kita, maka kita tidak mempunyai harapan apa-apa, dan kita akan mati dalam dosa kita.

👉🏼 Hanya satu yang dapat menolong manusia berdosa mendapatkan kelepasan sejati dan membawa mereka ke surga, yaitu Mesias dari Bapa. Setiap orang diundang untuk percaya dan menerima karya salib Kristus sehingga beroleh pengampunan dosa dan boleh menikmati surga kekal bersama Bapa. Keselamatan itu bagi semua orang, namun hanya ada satu jalan, yaitu percaya pada Yesus dan menerima karya salib-Nya. Bagaimana dengan kita? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: