Tuesday, May 9, 2023

Revival : Jesus knew

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Jesus knew 



John 6:64 "But there are some of you who do not believe. " For Jesus knew from the beginning who they were who did not believe, and who would betray Him.

Yohanes 6:64 (AVB) Sungguhpun begitu, sebilangan daripadamu tidak percaya.” (Yesus mengetahui dari mulanya siapa yang enggan percaya dan siapa yang akan mengkhianati-Nya.)



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #129. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus tahu sama ada kita benar-benar percaya atau tidak? Walaupun perkataan-perkataan Tuhan Yesus dapat membawa hidup, di situ ada juga orang yang tidak percaya. Perkataan-perkataan Tuhan Yesus tidak membawa hidup jika tidak dipercayai.



🍞 ☕ Mereka tidak mempercayai berita-Nya: "Ada beberapa di antara kamu yang berkata akan meninggalkan semuanya untuk mengikut Aku, namun masih belum percaya." Inilah alasan mengapa firman yang diberitakan sama sekali tidak berguna bagi mereka, karena tidak bertumbuh bersama-sama oleh iman. Mereka tidak percaya Dia itu Mesias. Kalau mereka percaya, mereka akan tunduk pada ajaran yang diberitakan-Nya, dan bukan mempertengkarkannya walaupun masih ada beberapa hal yang masih belum jelas dan sulit dimengerti. Ketidakpercayaan orang-orang munafik sudah terbuka dan telanjang di depan mata Kristus, sebelum tampak dengan sendirinya di hadapan dunia. Ia tahu dari semula siapa dari antara orang banyak yang telah mengikuti Dia itu yang percaya, dan siapa dari kedua belas murid itu yang akan menyerahkan Dia. Ia tahu dari semula sejak berkenalan dengan mereka, ketika bersama-sama, ketika mereka sedang berada dalam semangat rohani yang tertinggi, siapa yang tulus di antara mereka, seperti Natanael, dan siapa yang tidak. Sebelum mereka mengungkapkan diri melalui tindakan yang nyata, Ia telah dapat membedakan dengan sempurna siapa yang percaya dan siapa yang tidak, siapa yang kasihnya palsu dan siapa yang kasihnya hangat dan tulus. 

👉🏼 Kristus untuk mengenal isi hati manusia. Ia tahu siapa yang tidak percaya, yang bersembunyi di balik pengakuan percaya dan terus tinggal di dalam jemaat-Nya, terus menjalankan tata ibadah-Nya dan memanfaatkan nama-Nya. Keadaan mereka ini tidak akan membuat mereka tampak bagi dunia, kecuali kejahatan mereka menyingkapkan diri mereka sendiri. Ini terjadi karena memang demikian sifat gereja-Nya yang kelihatan itu, dan hari pengungkapan itu masih akan menunggu waktunya. Bagaimana dengan kita? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: