Saturday, May 20, 2023

Revival : Had seen the things Jesus did

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Had seen the things Jesus did



John 11:45 Then many of the Jews who had come to Mary, and had seen the things Jesus did, believed in Him.

Yohanes 11:45 (AVB) Ramai orang Yahudi yang datang melawat Maria dan melihat apa yang dilakukan oleh Yesus terus percaya kepada-Nya.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #140. Tahukah anda bahawa ramai yang percaya kepada Tuhan Yesus oleh kerana mukjizat yang terjadi di dalam hidup kita? Banyak orang percaya kepada Yesus kerana Dia melakukan banyak mukjizat. Lebih lagi ketika Lazarus dibangkitkan dari kematian setelah empat hari dikubur. Namun, di antara orang yang percaya, masih ada orang yang tidak percaya. Tidak hanya sampai pada tidak percaya saja, melainkan juga menghasut orang lain untuk tidak ikut-ikutan percaya.


🍞 ☕ Banyak dari antara orang-orang Yahudi itu menjadi percaya kepada-Nya setelah mereka menyaksikan sendiri apa yang telah dibuat Yesus, dan seharusnya memang begitu, sebab kejadian itu merupakan bukti yang tidak dapat disanggah lagi mengenai amanat ilahi yang diemban-Nya. Mereka telah sering mendengar mengenai mujizat-mujizat-Nya, tetapi selalu mengelak untuk mempercayainya, dengan mengajukan berbagai pertanyaan dan keraguan. Tetapi kini, setelah mereka melihat kejadian itu dengan mata kepala mereka sendiri, kedegilan mereka pun luluh, sehingga akhirnya mereka pun menyerah. Akan tetapi, berbahagialah mereka yang tidak melihat, namun percaya. Semakin dalam kita mengarahkan mata kita kepada Kristus, semakin banyak pula alasan yang kita dapati untuk lebih mengasihi dan mempercayai-Nya. Inilah yang terjadi pada orang-orang Yahudi yang datang untuk melawat dan menghibur Maria.

👉🏼 Yesus melakukan mukjizat supaya orang percaya kepada-Nya namun selepas melihat pekerjaan Tuhan Yesus, masih ada yang tidak mahu percaya kepada Yesus. Sepatutnya kita harus percaya dahulu baru melihat, tetapi ramai yang mau melihat dahulu baru kemudian mau percaya, itu pun belum pasti mau percaya dan taat kepada Yesus. Bagaimana dengan kita? Lihat mukjizat baru percaya atau percaya sungguh? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: