Sunday, May 7, 2023

Revival : You have seen Me

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 πŸ‰ πŸ† πŸ‡ 🍈 🍐 πŸ‘ πŸ„ 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 πŸ” πŸ₯“ 🍱 🍣



Revival : You have seen Me



John 6:36 "But I said to you that you have seen Me and yet do not believe.

Yohanes 6:36 (AVB) Telah Kukatakan kepadamu, bahawa kamu telah melihat-Ku, namun tidak percaya kepada-Ku.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #127. Tahukah anda bahawa walaupun kita sudah melihat namun agak sukar sekali untuk kita percaya? Tugas yang harus kita utamakan bukanlah amal, tetapi iman. Namun justru dalam hal itu kita gagal. Tuhan Yesus berkata bahwa mereka di Yerusalam tidak percaya. Dalam ayat ini Dia menegur orang-orang Galilea dengan teguran yang sama.


🍞 ☕ Setiap orang yang memperoleh kesempatan diperkenalkan kepada Kristus serta memanfaatkan perkenalan itu untuk percaya kepada-Nya, akan mendapat hidup yang kekal, sehingga tidak seorang pun akan dipersalahkan kerana ketidakpercayaan walaupun begitu, orang dapat dihukum juga kerana dosa-dosa lain, selain mereka yang telah mendengar Injil yang diberitakan kepada mereka, seperti orang-orang Yahudi di sini, yang telah melihat, namun tetap tidak percaya, yang telah mengenal Kristus, namun tidak memercayai-Nya. Namun, saya lebih suka mengartikan melihat di sini sama dengan percaya, kerana kata yang dipakai adalah "theōrōn", yang tidak begitu memaksudkan pengertian penglihatan oleh mata. Kata ini lebih banyak menunjuk pada arti perenungan pikiran yang mendalam. Setiap orang yang melihat Anak, yakni yang percaya kepada-Nya, melihat-Nya dengan mata iman. Dengan imanlah kita dapat mengenal dan terpengaruh oleh pengajaran Injil tentang Dia.

πŸ‘‰πŸΌ Bukanlah iman buta yang dikehendaki Kristus. Bukan memejamkan mata lalu mengikuti Dia, tetapi melihat Dia dan melihat alasan apa yang dapat kita gunakan untuk melanjutkan iman kita. Akan sangat baik jika kemudian iman kita tidak didasarkan pada apa kata orang tetapi sebagai hasil pertimbangan yang cukup dan pengertian yang mendalam mengapa kita percaya: Sekarang mataku sendiri memandang Engkau. Kami telah mendengar Dia sendiri. Bagaimana dengan kita? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: