Saturday, November 4, 2023

Revival : Bitter Envy & Self-seeking

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Bitter Envy & Self-seeking 



James 3:14  But if you have bitter envy and self–seeking in your hearts, do not boast and lie against the truth.

Yakobus 3:14 (TB)  Jika kamu menaruh perasaan iri hati dan kamu mementingkan diri sendiri, janganlah kamu memegahkan diri dan janganlah berdusta melawan kebenaran!



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #309. Tahukah anda bahawa kita seringkali mementingkan diri sendiri? Iri hati dan perselisihan dipertentangkan dengan kelemahlembutan hikmat. Hati adalah tempat kediaman bagi keduanya. Tetapi iri hati dan hikmat tidak bisa berdiam bersama-sama di dalam hati yang sama. Semangat yang kudus dan iri hati itu dua hal yang berbeda, seperti halnya cahaya para Serafim dan api neraka.


🍞 ☕ Mementingkan diri sendiri adalah sifat buruk yang mendorong kita untuk memajukan kepentingan diri kita sendiri. Kita boleh berlagak seperti yang kita mau, dan menganggap diri kita begitu bijak, namun kita mempunyai segudang alasan untuk berhenti bermegah, jika kita merendahkan kasih dan perdamaian, dan membuka jalan pada iri hati dan perselisihan. Semangat kita akan kebenaran atau ajaran yang benar, dan rasa bangga lebih berbudi daripada orang lain, jika kita pergunakan hanya untuk membuat orang lain dibenci, dan untuk menunjukkan kedengkian kita sendiri dan kemarahan kita yang membara terhadap mereka, maka itu hanya mendatangkan aib bagi pengakuan iman Kristian kita, dan jelas-jelas bertentangan dengannya. Janganlah berdusta seperti itu terhadap kebenaran.

👉🏼 Hikmat Allah menuntun seseorang untuk memiliki kemurnian hati, menyadari akan kebaikan-kebaikan Allah dalam hidupnya, menjadi pelaku firman-Nya, dan menjaga hidupnya benar kehendak-Nya. Oleh itu, janganlah kita bersandar kepada hikmat dunia tetapi apabila kita memiliki hikmat daripada Tuhan, sudah pasti itu adalah dalam kasih dan penuh kasih. Bagaimana dengan kita...? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: