Thursday, November 9, 2023

Revival : Our Faith and Hope

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Our Faith and Hope 



1 Peter 1:21  who through Him believe in God, who raised Him from the dead and gave Him glory, so that your faith and hope are in God.

1 Petrus 1:21 (TB)  Oleh Dialah kamu percaya kepada Allah, yang telah membangkitkan Dia dari antara orang mati dan yang telah memuliakan-Nya, sehingga imanmu dan pengharapanmu tertuju kepada Allah.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #314. Tahukah anda bahawa iman dan pengharapan kita harus tertuju kepada Yesus? Umat yang ditebus juga di sini digambarkan dengan iman dan harapan mereka, yang ditimbulkan oleh Yesus Kristus. Oleh Dialah kita percaya kepada Allah, oleh Dia sebagai Pemimpin, Pendorong, Penopang, dan Penyempurna imanmu. Sekarang kita dapat beriman dan berharap kepada Allah, yang sudah diperdamaikan dengan kita oleh Kristus Sang Pengantara.


🍞 ☕ Iman atau kepercayaan Alkitabiah terutama bukanlah sesuatu yang kita lakukan, tapi adalah seseorang tempat kita menaruh kepercayaan kita. Keboleh-dipercayaan dari Allah lah, bukan dari kita, yang merupakan fokusnya. Umat manusia yang jatuh percaya akan keterpercayaan Allah, beriman akan kesetiaan-Nya, dan percaya kepada keterkasihan-Nya. Fokusnya bukanlah pada kelimpahan atau intensitas dari iman manusia, tetapi pada objek dari iman tersebut. Adalah sangat penting kepada siapa iman dah perharapan kita tertuju. Terkadang kita menaruh harapan yang tinggi terhadap seseorang manusia, namun akhirnya dikecewakan. Kita menaruh kepercayaan kepada manusia, akhirnya disakiti. Oleh kerana itu sangatlah penting kepada siapa kita menaruh Kepercayaan serta pengharapan itu.

👉🏼 Sebagai orang yang beriman, kita haruslah menaruh kepercayaan dan pengharapan Kita kepada Yesus kerana pengharapan di dalam Tuhan Yesus adalah seperti sauh yang kuat dan tidak akan dikecewakan. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: