Tuesday, November 14, 2023

Revival : For this reason

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : For this reason 


1 Peter 4:6  For this reason the gospel was preached also to those who are dead, that they might be judged according to men in the flesh, but live according to God in the spirit.

1 Petrus 4:6 (TB)  Itulah sebabnya maka Injil telah diberitakan juga kepada orang-orang mati, supaya mereka, sama seperti semua manusia, dihakimi secara badani; tetapi oleh roh dapat hidup menurut kehendak Allah.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #319. Tahukah anda bahawa Injil harus diberitakan kepada semua orang? Istilah ini dapat ditafsirkan secara paling baik sebagai menunjuk kepada orang-orang yang mendengarkan Injil ketika masih hidup, tetapi kini mereka sudah mati. Mereka mendengar Injil dan menjadi percaya, dan sekalipun mereka sudah wafat yaitu, "dihakimi secara badani", mereka kini hidup bersama Allah. Ayat ini dapat disadur sehingga berbunyi, "Injil diberitakan kepada mereka yang percaya dan kemudian wafat, supaya mereka memperoleh hidup kekal bersama Allah."


🍞 ☕ Ada pula yang mengartikan ungkapan supaya mereka, sama seperti semua manusia, dihakimi secara badani, dalam pengertian rohani. Maksudnya, Injil diberitakan kepada mereka untuk menghakimi mereka, menjatuhkan hukuman ke atas mereka, dan untuk menegur mereka kerana tabiat mereka yang cemar serta jahatnya kehidupan mereka ketika meniru perilaku orang-orang yang tidak mengenal Allah atau hidup menurut tabiat manusia biasa. Juga supaya setelah mematikan keinginan dosa, mereka dapat hidup sesuai kehendak Allah, suatu kehidupan rohani yang baru. Oleh sebab itu, ketahuilah bahwa, mematikan keinginan dosa dan hidup menurut kehendak Allah merupakan akibat yang diharapkan dari Injil yang diberitakan kepada kita. Allah pasti akan membuat perhitungan dengan semua orang yang yang pernah mendengar Injil diberitakan kepada mereka, namun tidak menghasilkan buah-buah baik yang diakibatkannya. Allah siap menghakimi semua orang yang menerima Injil dengan sia-sia. Tidak menjadi soal bagaimana kita dihakimi oleh manusia secara jasmani, asalkan kita hidup menurut kehendak Allah di dalam Roh.

👉🏼 Oleh kerana itu, haruslah kita menyatakan kebenaran Injil kepada semua orang selagi kita berkesempatan. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: