Friday, November 24, 2023

Revival : False teachers

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : False teachers 



2 Peter 2:17 These are wells without water, clouds carried by a tempest, for whom is reserved the blackness of darkness forever.

2 Petrus 2:17 (TB) Guru-guru palsu itu adalah seperti mata air yang kering, seperti kabut yang dihalaukan taufan; bagi mereka telah tersedia tempat dalam kegelapan yang paling dahsyat.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #329. Tahukah anda bahawa kita harus berhati-hati dengan guru-guru palsu? Para pelayan Tuhan harus menjadi seperti mata air atau sumur, di mana orang dapat menemukan petunjuk, arahan, dan penghiburan, tetapi guru-guru palsu tidak memiliki semuanya ini untuk disampaikan kepada orang-orang yang meminta nasihat kepada mereka.


🍞 ☕ Para pengajar sesat membungkus pengajaran mereka dengan kata-kata yang menarik dan membuai. Mereka pintar bicara, tetapi isinya kosong dan tidak bermanfaat bagi pertumbuhan rohani. Mereka dapat diibaratkan mata air yang kering dan kabut yang dihalaukan taufan. Pengajaran mereka adalah kesia-siaan. Para guru palsu itu memanfaatkan hawa nafsu cabul untuk menjerat orang-orang yang lemah. Mereka mengumbar tawaran menikmati sensualitas tanpa batas. Mereka menawarkan kemerdekaan dari batas-batas moral dan kekudusan yang Allah tentukan. Mereka memeluk dan menyebarkan pendapat-pendapat yang akan mendatangkan paling banyak tepuk tangan dan keuntungan bagi mereka sendiri. Seperti halnya awan menghalangi cahaya matahari dan menggelapkan langit, begitu juga mereka menggelapkan keputusan dengan perkataan-perkataan yang tidak berpengetahuan dan tidak mengandung kebenaran.

👉🏼 Kita harus waspada dengan berbagai pengajaran yang beredar di gereja saat ini. Jangan mudah tertarik kepada pengkhotbah yang fasih lidah dan banyak mengumbar janji. Jangan hanya melihat kharisma dan pengetahuan mereka. Lihatlah, apakah mereka memberitakan kebenaran Tuhan yang sejati dan hidup selaras dengan pengajaran mereka. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: