Sunday, November 26, 2023

Revival : Denying Jesus

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Denying Jesus 



2 Peter 3:4  and saying, "Where is the promise of His coming? For since the fathers fell asleep, all things continue as they were from the beginning of creation. "

2 Petrus 3:4 (TB)  Kata mereka: "Di manakah janji tentang kedatangan-Nya itu? Sebab sejak bapa-bapa leluhur kita meninggal, segala sesuatu tetap seperti semula, pada waktu dunia diciptakan."

 
Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #331. Tahukah anda bahawa akan muncul orang-orang yang menyangkal kedatangan Yesus buat kali kedua? Pada hari-hari terakhir dari waktu di antara kedatangan Kristus yang pertama dan kedua, para guru palsu akan menyangkal bahwa Kristus akan datang kembali untuk membinasakan orang fasik dan dunia ini.


🍞 ☕ Kita juga diberi peringatan seberapa jauh golongan ini akan meneruskan perbuatan mereka iaitu mereka akan berusaha mengguncang dan menggelisahkan kita, bahkan dalam hal keyakinan kita akan kedatangan Kristus yang kedua. Mereka akan berkata dengan mengejek, “Di manakah janji tentang kedatangan-Nya itu?”. Tanpa kedatangan Kristus ini, semua butir iman Kristian lain akan sangat sedikit artinya. Kedatangan Kristus yang kedua inilah yang menggenapi dan mengakhiri segalanya. Mesias yang dijanjikan sudah datang, Ia menjadi manusia, dan diam di antara kita. Ia betul-betul merupakan sosok seperti yang sudah dijelaskan sebelumnya, dan telah melakukan bagi kita segala sesuatu seperti yang sudah dinyatakan sebelumnya. Dasar-dasar ajaran ini sudah lama berusaha dijungkirbalikkan oleh musuh-musuh Kekristenan. Akan tetapi, kerana semua itu bersandar pada fakta-fakta yang sudah terjadi, dan yang tentangnya Petrus dan rasul-rasul lain sudah memberi kita bukti yang teramat pasti dan memuaskan, maka ada kemungkinan bahwa orang-orang itu pada akhirnya akan lelah juga dengan perlawanan mereka terhadapnya.

👉🏼 Petrus mengingatkan bahwa penghakiman Allah akan menghanguskan semua kenajisan dan dosa. Hal itu berarti, orang percaya tidak boleh hidup sembarangan, bermain-main dengan dosa. Kita harus senantiasa menjaga hidup kita kudus dan tak bercacat. Bila Tuhan Yesus telah kembali, kita akan menikmati persekutuan kekal dengan Dia! Apakah respon kita hari ini..?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: