Thursday, September 21, 2023

Revival : Beware

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Beware


Philippians 3:2  Beware of dogs, beware of evil workers, beware of the mutilation!

Filipi 3:2 (TB)
2 Hati-hatilah terhadap anjing-anjing, hati-hatilah terhadap pekerja-pekerja yang jahat, hati-hatilah terhadap penyunat-penyunat yang palsu,



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #265. Tahukah anda bahawa kita harus berhati-hati dengan orang-orang yang memutar-belitkan kebenaran Injil? Pencobaan yang terbesar bagi Paulus adalah kesedihan yang dirasakannya kerana mereka yang memutarbalikkan Injil Kristus. Kasihnya kepada Kristus, gereja, dan kebenaran penebusan begitu kuat sehingga mendorong dia untuk melawan dengan sangat orang yang merosakkan ajaran yang murni, sambil melukiskan mereka seperti "anjing-anjing" dan "pekerja-pekerja yang jahat" ataupun "orang-orang yang melakukan kejahatan".


🍞 ☕ Di dalam pasal ini Rasul Paulus memperingatkan jemaat Filipi akan para penyesat yang memaksakan ajaran agama Yahudi, dan ia mengajukan dirinya sendiri sebagai contoh. Di sini ia menyebut satu per satu hak istimewanya sebagai orang Yahudi, yang ditolaknya sendiri. Nabi Yesaya menyebut para nabi palsu sebagai anjing-anjing bisu, dan sepertinya di sini Rasul Paulus merujuk kepada ayat tersebut. Anjing-anjing, bersikap jahat kepada orang-orang yang percaya kepada Injil Kristus, dan menggonggong serta menggigit mereka. Mereka menganjurkan perbuatan baik untuk menentang iman kepada Kristus. Namun, Rasul Paulus menyebut mereka pekerja-pekerja jahat. Mereka membanggakan diri sebagai orang-orang yang bersunat, tetapi ia menyebut mereka penyunat-penyunat palsu. Mereka mengoyak dan mencabik-cabik jemaat Kristus sampai hancur lebur, atau meributkan upacara yang sudah ditinggalkan, yakni pemotongan kelopak kulit semata, yang sebenarnya tidak penting.

👉🏼 Berhati hatilah dengan orang yang membawa ajaran yang salah tentang Injil selain daripada apa yang telah anda dengarkan. Ramai yang berkeliaran di sana sini mencari mangsa yang boleh mereka racuni dan terus menghasut jemaat untuk mengikuti ajaran yang salah. Apakah respon kita hari ini...? 


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: