Saturday, September 16, 2023

Revival : Fellowship with the darkness

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Fellowship with the darkness 



Ephesians 5:11 And have no fellowship with the unfruitful works of darkness, but rather expose them.

Efesus 5:11 (AVB) Jangan bersubahat dengan perbuatan gelap yang tidak berfaedah, sebaliknya dedahkan perbuatan itu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #260. Tahukah anda bahawa kita tidak sepatutnya bersubahat dengan perbuatan gelap? Orang yang setia kepada Kristus tidak mungkin bersikap berdiam diri terhadap "perbuatan-perbuatan kegelapan dan kebejatan". Mereka harus selalu siap membeberkan, menegur, dan menentang semua bentuk kejahatan. Dengan sungguh-sungguh menentang ketidakbenaran berarti membenci dosa, memihak kepada Allah dalam menentang kejahatan, dan tetap setia kepada Kristus yang juga menyingkapkan perbuatan-perbuatan jahat.


🍞 ☕ Kita tidak boleh bersekutu dengan dosa. Perbuatan-perbuatan dosa merupakan perbuatan-perbuatan kegelapan. Perbuatan-perbuatan itu berasal dari kegelapan pengabaian. Perbuatan-perbuatan itu mencari kegelapan persembunyian, dan kemudian perbuatan-perbuatan itu akan membawa kepada kegelapan neraka. Perbuatan-perbuatan kegelapan ini tidak berbuahkan apa-apa. Dalam jangka panjang tidak ada yang dapat diperoleh dari perbuatan-perbuatan ini, apa pun keuntungan yang sepertinya ditawarkan oleh dosa, sama sekali tidak akan dapat mengimbangi kerugiannya, sebab perbuatan-perbuatan itu mendatangkan kehancuran dan kebinasaan sepenuhnya bagi orang-orang berdosa yang tidak mau bertobat.

👉🏼 Tuhan Yesus datang untuk menebus manusia daripada dosa dan bukannya menebus dosa daripada manusia. Jadi, janganlah kita yang telah ditebus tetap menjadi hamba kepada dosa. Apakah persekutuan yang kita miliki dengan dosa? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: