Sunday, September 10, 2023

Revival : Jesus is the only way

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Jesus is the only way 



Ephesians 2:18  For through Him we both have access by one Spirit to the Father.

Efesus 2:18 (TB)  karena oleh Dia kita kedua pihak dalam satu Roh beroleh jalan masuk kepada Bapa.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #254. Tahukah anda bahawa hanya ada satu jalan kepada Bapa? Jalan masuk kepada Allah Bapa adalah melalui Yesus Kristus oleh Roh Kudus. "Jalan masuk" artinya bahwa kita yang beriman kepada Kristus memiliki kebebasan dan hak untuk menghampiri Bapa sorgawi kita dengan keyakinan bahwa kita akan diterima, dikasihi dan disambut.


🍞 ☕ Jalan masuk ini diperoleh melalui Kristus, darah-Nya yang tercurah di salib dan doa syafaat-Nya di sorga bagi semua orang yang datang kepada-Nya. Jalan masuk kepada Allah memerlukan bantuan Roh Kudus. Kuasa Roh yang tinggal di dalam kita memungkinkan kita berdoa dan berseru kepada Allah sesuai dengan maksud dan kehendak-Nya. Kerana oleh Dia, di dalam nama-Nya dan oleh kerana pengantaraan-Nya, kita  beroleh jalan masuk atau izin untuk masuk ke dalam hadirat Allah, yang telah menjadi Bapa yang diperdamaikan dengan keduanya. Takhta kasih karunia didirikan bagi kita untuk kita hampiri, dan kebebasan untuk mendekat kepada takhta itu diberikan kepada kita. Jalan kita diberikan melalui Roh Kudus. Kristus membeli bagi kita izin untuk datang kepada Allah, sedangkan Roh memberi kita hati yang rindu untuk datang dan kekuatan untuk datang, bahkan memberikan kasih karunia agar kita dapat melayani Allah dalam perkenan-Nya. 

👉🏼 Kita mendekat kepada Allah, melalui Yesus Kristus, dengan pertolongan Roh Kudus. Hanya satu JALAN! Tidak ada cara lain! Tidak ada jalan lain! Yesus adalah, Jalan, Kebenaran dan Kehidupan. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: