Monday, September 25, 2023

Revival : Your good order

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Your good order


Colossians 2:5 For though I am absent in the flesh, yet I am with you in spirit, rejoicing to see your good order and the steadfastness of your faith in Christ.

Kolose 2:5 (TB) Sebab meskipun aku sendiri tidak ada di antara kamu, tetapi dalam roh aku bersama-sama dengan kamu dan aku melihat dengan sukacita tertib hidupmu dan keteguhan imanmu dalam Kristus.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #269. Tahukah anda bahawa kita harus mencapai keteguhan iman? Semakin dekat kita hidup di dalam Kristus, semakin kita bertambah teguh dalam iman. Perilaku yang baik adalah cara terbaik untuk meneguhkan iman yang baik. Jika kita hidup di dalam Dia, kita akan berakar di dalam Dia. Dan semakin kuat kita berakar di dalam Dia, semakin dekat kita hidup di dalam Dia: Berakar di dalam Dia dan dibangun di atas Dia.


🍞 ☕ Di sini, Paulus berbicara tentang ketertiban seorang yang percaya dan keteguhan imannya. Setiap orang Kristian harus memiliki disiplin diri - iman dan kerohanian. Tanpa disiplin, agak mustahil kita mau terus maju di dalam Tuhan Yesus. Tanpa disiplin, kita akan sentiasa longlai dalam apa yang kita lakukan. Tidak serius. Sekiranya kita mau teguh di dalam iman, maka kita harus memperhatikan disiplin kita. Yang harus betul-betul diperhatikan oleh orang yang telah menerima Kristus adalah hidup di dalam Dia, yaitu menyesuaikan perbuatan mereka dengan asas-asas iman mereka, dan menyesuaikan perilaku mereka dengan ikrar mereka. Kerana telah menerima Kristus, atau setuju untuk menjadi milik-Nya, kita harus hidup di dalam Dia sehari-hari dan menjaga persekutuan dengan-Nya. Kita tidak dapat dibangun di atas Kristus, jika kita tidak terlebih dulu berakar di dalam Dia. Kita harus menyatu dengan-Nya melalui iman yang hidup dan persetujuan sepenuh hati dengan perjanjian-Nya, maka barulah kita bertumbuh di dalam segala hal ke arah Dia sesuai dengan kaidah ajaran Kristen, yang dengannya kamu telah diajari.

👉🏼 Hendaklah kita bertambah teguh dalam iman yang telah diajarkan kepada kita, dan hendaklah hati kita melimpah dengan syukur. Ketika bertambah teguh dalam iman, hati kita haruslah melimpah di dalamnya, dan makin hari makin berkembang di dalam iman. Dan ini dilakukan dengan ucapan syukur. Bagaimana dengan kita? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: