Friday, September 22, 2023

Revival : Learned, Received, Heard, Saw

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Learned, Received, Heard, Saw



Philippians 4:9  The things which you learned and received and heard and saw in me, these do, and the God of peace will be with you.

Filipi 4:9 (TB)  Dan apa yang telah kamu pelajari dan apa yang telah kamu terima, dan apa yang telah kamu dengar dan apa yang telah kamu lihat padaku, lakukanlah itu. Maka Allah sumber damai sejahtera akan menyertai kamu.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #266. Tahukah anda bahawa kita harus melakukan apa yang telah kita pelajari daripada Kristus Yesus? Ini merupakan penekanan pada kehidupan pikiran orang percaya. Para rabi melihat pikiran sebagai tempat benih dari jiwa. Apa yang kita pikirkan menjadi siapa kita.


🍞 ☕ Dalam kesemuanya ini, Rasul Paulus menawarkan dirinya kepada mereka sebagai teladan. Apa yang telah kamu pelajari dan apa yang telah kamu terima, dan apa yang telah kamu dengar dan apa yang telah kamu lihat padaku, lakukanlah itu. Perhatikanlah, ajaran dan kehidupan Paulus adalah dua hal yang sejalan. Apa yang mereka lihat padanya adalah sama dengan apa yang mereka dengar darinya. Ia dapat mengajukan dirinya dan juga ajarannya untuk mereka contoh. Kata-kata kita kepada orang lain akan bertambah kuat apabila kita dapat meminta mereka untuk melihat apa yang ada pada kita. Dan inilah cara supaya Allah, sumber damai sejahtera, menyertai kita sekalian iaitu dengan senantiasa menjalankan kewajiban kita kepada-Nya. Tuhan beserta kita selama kita beserta Dia.

👉🏼 Lakukanlah apa yang sudah diajarkan kepada kita semua. Turutilah hal itu dalam segala situasi kehidupan kita. Bertumbuhlah dari dasar yang teguh. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: