Tuesday, September 19, 2023

Revival : Share the Gospel

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Share the Gospel 



Philippians 1:14 and most of the brethren in the Lord, having become confident by my chains, are much more bold to speak the word without fear.

Filipi 1:14 (TB) Dan kebanyakan saudara dalam Tuhan telah beroleh kepercayaan karena pemenjaraanku untuk bertambah berani berkata-kata tentang firman Allah dengan tidak takut.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #263. Tahukah anda bahawa Injil harus diberitakan walau apa pun keadaan dan situasi kita? Pemenjaraan Rasul Paulus memberi semangat kepada saudara-saudaranya. Sementara musuh-musuhnya terkejut atas penderitaan-penderitaannya, sahabat-sahabatnya menjadi berbesar hati oleh hal itu.


🍞 ☕ Paulus bukan sekadar optimis, tetapi realistis. Keadaannya di penjara tidak membuat pekabaran Injil terhambat. Ia berpeluang memberitakan Injil kepada orang-orang di penjara, juga kepada pengawal dan pegawai istana di mana penjara itu berada. Lebih daripada itu, Paulus melihat akibat pemenjaraannya itu, orang lain semakin giat menginjili. Ketika para rasul melihat Rasul Paulus yang dipenjarakan kerana Kristus, mereka tidak dapat dihalangi lagi untuk memberitakan Kristus dan memuji nama-Nya. Mereka menjadi lebih berani, sebab mereka dapat dengan sukacita menderita bersama Rasul Paulus. Seandainya pun mereka diseret langsung dari atas mimbar ke dalam penjara, dengan senang hati mereka akan menerimanya, sebab di sana mereka akan berada bersama kumpulan orang-orang yang begitu baik. Di samping itu, penghiburan yang dirasakan oleh Rasul Paulus di dalam penderitaannya, rasa damai luar biasa yang diterimanya dari Kristus dalam keadaan sengsara, sangat memberikan semangat kepada mereka.

👉🏼 Untuk Paulus hidup atau mati tidak soal. Yang penting dalam pengalaman mana pun, ia tetap menyatakan Kristus dan ia ingin memberi manfaat sebanyak-banyaknya bagi jemaat Tuhan. Kiranya Tuhan menyiapkan kita menghadapi kondisi seburuk apa pun, tetap kokoh dalam iman, hangat dalam kasih, teguh dalam pengharapan, berkobar dalam pelayanan. Amin! Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: