Tuesday, December 29, 2015

Healing rain, revival rain...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menghujani pemulihan, penyembuhan dan kebangkitan rohani yang luarbiasa. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Healing rain, revival rain....

Hosea 6:3 (TB)  Marilah kita mengenal dan berusaha sungguh-sungguh mengenal TUHAN; Ia pasti muncul seperti fajar, Ia akan datang kepada kita seperti hujan, seperti hujan pada akhir musim yang mengairi bumi."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #363. Tahukah anda bahawa sekarang adalah musim pencurahan hujan akhir? Ini bukanlah hujan fizikal yang kita lihat yang sedang turun dengan lebat di sana sini, tetapi ini adalah hujan rohani yang Tuhan sedang curahkan dengan lebatnya sekali. Hujan akhir musim ini menyebabkan kebangkitan rohani yang sedang terjadi dan ramai jiwa-jiwa sedang berbalik kepada TUHAN.

1. Revival is knowing Him.
Hosea 6:3 (TB)  Marilah kita mengenal dan berusaha sungguh-sungguh mengenal TUHAN; Ia pasti muncul seperti fajar, Ia akan datang kepada kita seperti hujan, seperti hujan pada akhir musim yang mengairi bumi."

☕🍞 Salah satu caranya untuk Revival terjadi adalah apabila kita mengenal Tuhan Yesus dengan lebih mendalam lagi.  The revelation of God in your life creates a momentum for revival where you never cease to seek Him more. The revelation of God in your life creates a hunger and passion for more of God in your life.

🍲🍛 Koyakkanlah hatimu dan jangan pakaianmu, berbaliklah kepada TUHAN, Allahmu, sebab Ia pengasih dan penyayang, panjang sabar dan berlimpah kasih setia, sebab telah diberikan-Nya kepadamu hujan pada awal musim dengan adilnya, dan diturunkan-Nya kepadamu hujan, hujan pada awal dan hujan pada akhir musim seperti dahulu. Kemudian dari pada itu akan terjadi, bahwa Tuhan akan mencurahkan Roh-Nya ke atas semua manusia, maka anak-anakmu laki-laki dan perempuan akan bernubuat; orang-orangmu yang tua akan mendapat mimpi, teruna-terunamu akan mendapat penglihatan-penglihatan.  Juga ke atas hamba-hambamu laki-laki dan perempuan akan Dia curahkan Roh-Nya pada hari-hari itu. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 . Revival is To Be Refilled Once Again..... Biarlah air kehidupan daripada Tuhan mengalir ke atas tanah yang kering ini Dan Menjadi subur kembali.

Hujan akhir musim Ini membawa berkat yang luarbiasa, pertobatan, pemulihan, Penyembuhan, Pembaharuan, Dan kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa. Apakah respon kita hari ini...? Apakah anda mau mengalami hujan akhir musim Ini? Apakah anda mau mengenal Tuhan Yesus dengan lebih mendalam lagi?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: