Saturday, December 19, 2015

Revival means to be refilled once again

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memuaskan ketandusan rohani kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL means to be refilled once again...

Yehezkiel 36:34 (TB)  Tanah yang sudah lama tinggal tandus akan dikerjakan kembali, supaya jangan lagi tetap tandus di hadapan semua orang yang lintas dari padamu.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #353. Tahukah anda bahawa kerohanian kita makin ketandusan, kekeringan sehingga "tanahnya" makin merekah dan iblis sedang menyelinap masuk ke dalam hidup kita? Bagaikan tanah kering yang merindukan air, demikianlah jiwa kita haus akan Tuhan. Hanya air kehidupan yang mengalir daripada Tuhan yang dapat memuaskan ketandusan rohani kita dan menyuburkan tanah yang kering itu kembali. Kita berasal dari tanah. Kita adalah tanah itu yang diolah menjadi bejana yang indah bagi kemulianNya. Tanah yang kering menjadi subur apabila ada air yang mengairi dan membasahi tanah itu serta dibajak kembali. This soil must be cultivated by God. This ground must be captivated by God.

1. Revival is to be refilled.
Yohanes 4:13-14 (TB)  Jawab Yesus kepadanya: "Barangsiapa minum air ini, ia akan haus lagi,
tetapi barangsiapa minum air yang akan Kuberikan kepadanya, ia tidak akan haus untuk selama-lamanya. Sebaliknya air yang akan Kuberikan kepadanya, akan menjadi mata air di dalam dirinya, yang terus-menerus memancar sampai kepada hidup yang kekal."

☕🍞  apakah anda sudah meminum air yang diberikan oleh Tuhan Yesus? Jikalau kita mahu menjadi seorang Penggerak Kebangkitan Rohani, maka diri kita harus dipuaskan terlebih dahulu. Maksudnya adalah kita harus mengalami kebangkitan Rohani Secara Pribadi dahulu dan kemudian barulah kita dapat bergerak di dalam kebangkitan rohani itu. You cannot be a revivalist unless and until you've been transformed from inside out. Ramai yang mau melakukan pelayanan yang luar biasa, tapi mereka tidak mau Tuhan untuk bekerja di dalam hidup mereka.

🍜🍝 Apabila kita sudah meminum air 💧 yang diberikan oleh Tuhan Yesus, kita tidak akan haus lagi kerana Yesus adalah sumber air hidup yang tidak pernah terputus. Biarpun adakalanya bekalan air rumah kita terputus, ketahuilah bahawa Air Kehidupan surgawi tidak pernah terputus bahkan Tuhan melimpahkan kepada kita kehidupan yang berkelimpahan (YOH 10:10). Jadi, kamu tidak akan pernah haus lagi kerana air hidup ini senantiasa sedang mengalir kepada kita semua dari surga apabila kita datang kepada Tuhan dan mencari wajah-Nya seumur hidup kita. Kita akan mengalami kekeringan atau Kemarau atau ketandusan rohani apabila kita pergi jauh daripada Tuhan.

🍛🍲 jikalau kamu masih  tidak dapat memancarkan air kehidupan itu, maksudnya sumur kamu tersumbat dengan sampah sarap. Inilah masanya untuk sumur sumur itu dibersihkan supaya ia Tidak  tersumbat dan dapat terus menerus mengalirkan air kehidupan itu.

Yohanes 7:38-39 (TB)  Barangsiapa percaya kepada-Ku, seperti yang dikatakan oleh Kitab Suci: Dari dalam hatinya akan mengalir aliran-aliran air hidup."

🍗🍖 kita adalah "sumur-sumur" yang hidup dan yang mempunyai air air kehidupan. Maksudnya,  apabila Yesus tinggal di dalam kita, maka Yesus yang menjadi sumber kehidupan kita juga ada bersama kita, dan kita harus mengalirkan air air kehidupan itu kepada mereka yang tidak percaya, mereka yang telah Jauh dari Tuhan dan mereka yang masih dalam kegelapan supaya kebangkitan rohani terjadi. Yesus itulah sumber kehidupan yg melimpah limpah dalam hidup kita. Yesus mengatakan di Yohanes 10:10 (TB)  Pencuri datang hanya untuk mencuri dan membunuh dan membinasakan; Aku datang, supaya mereka mempunyai hidup, dan mempunyainya dalam segala kelimpahan. Jadi kehidupan yang berkelimpahan itu sudah ada dalam kita, maka kita harus mengalirkan air kehidupan itu kepada orang lain.  Maksudnya lagi, jadilah seorang yang akan membawa satu dampak yang luar biasa dalam kehidupan seseorang, maksudnya lagi jadilah penggerak kebangkitan rohani dalam kehidupan seseorang atau dalam generasi ini!

2. Revival means To soak in the presence of God
Kejadian 2:7 (TB)  ketika itulah TUHAN Allah membentuk manusia itu dari debu tanah dan menghembuskan nafas hidup ke dalam hidungnya; demikianlah manusia itu menjadi makhluk yang hidup.

🍘🍙 We Come alive when He breathe on us. Dari tanah yang kering kita diambil, disirami air lalu dibentuk menjadi bejana yang Indah dan Tuhan menghembuskan nafas-Nya ke atas kita dan kita menjadi hidup. Hadirat Tuhan dalam hidup kita membuatkan kita menjadi "hidup" di alam ciptaan-Nya. Revival is to be soaked in the presence of God. Apabila kita pergi jauh daripada Tuhan, maka kerohanian kita menjadi tandus, kering kontang kerana tidak ada hadirat bersama kita. Bukannya bermaksud Tuhan meninggalkan kita, tetapi kita yang meninggalkan Tuhan, dan terus menerus hidup dalam dosa dan terpisah dari Tuhan. Kegelapan makin menguasai kita sehinggakan kita bergelimpangan dalam dosa. Tetapi jika dari dalam kegelapan itu kita membuat keputusan untuk berseru kembali kepada Tuhan, maka Dia akan mendengarkan suara mu dan menyelamatkan, memulihkan dan Membangkitkan kita kembali. WE Come alive when God Invade Us and encounter us once again and breathe into us.

Tanah yang sudah lama tinggal tandus akan dikerjakan kembali. Tuhan akan mencurahkan hujan akhir-Nya ke atas setiap tanah yang kering. Hujan akhir-Nya dipenuhi dengan berkat yang luarbiasa, pekerjaan-Nya yang Luarbiasa. Koyakkanlah hatimu dan jangan pakaianmu, berbaliklah kepada TUHAN, Allahmu, sebab Ia pengasih dan penyayang, panjang sabar dan berlimpah kasih setia, sebab telah diberikan-Nya kepadamu hujan pada awal musim dengan adilnya, dan diturunkan-Nya kepadamu hujan, hujan pada awal dan hujan pada akhir musim seperti dahulu. Kemudian dari pada itu akan terjadi, bahwa Tuhan akan mencurahkan Roh-Nya ke atas semua manusia, maka anak-anakmu laki-laki dan perempuan akan bernubuat; orang-orangmu yang tua akan mendapat mimpi, teruna-terunamu akan mendapat penglihatan-penglihatan.  Juga ke atas hamba-hambamu laki-laki dan perempuan akan Dia curahkan Roh-Nya pada hari-hari itu. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 . Revival is To Be Refilled Once Again..... Biarlah air kehidupan daripada Tuhan mengalir ke atas tanah yang kering ini Dan Menjadi subur kembali. Selamat hari natal....

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: