Monday, December 21, 2015

Why Revival...?

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menghidupkan kembali keROHanian kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Why revival...?

Yohanes 11:14 (TB)  Karena itu Yesus berkata dengan terus terang: "Lazarus sudah mati;

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #355. Tahukah anda bahawa Tuhan tahu keadaan rohani anda yang sebenar? Dia tahu siapa yang hidup dan siapa yang mati. Dia tahu siapa yang bersungguh sungguh dan siapa yang bersungut sungut. Siapa yang benar dan siapa yang tidak. Tetapi, biarpun Tuhan tahu keadaan kita yang sebenarnya, namun Dia tidak membiarkan kita begitu saja. Revival is God's Global Agenda to revive The spiritually dead to alive.

1. Revival is to revive...
Yohanes 11:23 (TB)  Kata Yesus kepada Marta: "Saudaramu akan bangkit."

🍞☕ Kebangkitan rohani merujuk kepada orang-orang yang telah menjadi dingin dan suam suam kuku, yang telah mengenal kebenaran tetapi mereka tidak berpegang kepada kebenaran itu dan hidup seperti orang yang tidak mengenal kebenaran. Mereka ini telah pergi jauh dari Tuhan dalam perhubungan mereka. Mereka ini hidup tapi mati. Fizikalnya hidup, rohaninya mati. Tetapi Yesus mengatakan mereka hanya tidur sahaja, tunggu masa sahaja untuk dibangkitkan dari tidur mereka.

🍜🍲 Tuhan tidak akan pernah biarkan umat-Nya terus Dalam keadaan yang parah dan mati rohaninya. Revival adalah rencana Tuhan untuk membangkitkan kembali umat-Nya dalam proses untuk pertobatan, pemulihan, Penyembuhan. Tuhan melihat keadaan umat-Nya lalu TUHAN menggerakkan hati beberapa orang yang sudah tidak tahan lagi dengan keadaan mereka yang teruk lalu Dia melakukan pekerjaan yang luarbiasa. Mereka berdoa, Tuhan menjawab. Jika kita baca kembali Firman Tuhan Ini, kita mendapati bahawa Maria memanggil Tuhan Yesus untuk datang segera untuk sembuhkan Lazarus, tetapi Tuhan  pegi lambat. Dia menggerakkan hati Maria untuk berseru, dan TUHAN melakukan mujizat-Nya.

Revival terjadi sesuai kehendakNya, tepat pada masanya semua akan menjadi indah. GOD executes His global plan for revival on His perfect timing. Apakah kita mau  berdoa untuk melihat bangsa kita, generasi kita, keluarga kita, diri kita dibangkitkan kembali menjadi hidup? Ayuh kita berseru kepada TUHAN supaya Dia Memulihkan Kita dan membangkitkan kita kembali. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥. Hanya Roh Tuhan yang boleh membangkitkan seseorang yang telah mati secara rohaninya. Apabila ada keterbukaan dalam hari mereka, maka Roh Tuhan akan menjamahnya dan juga membangkitkan mereka. Tuhan sedang menyalakan kembali kasih pertama itu dalam hati setiap orang yang telah mundur, yang telah menjadi dingin, dan suam-suam kuku. Generasi ini hanya sedang "tidur" sahaja dan sekarang tiba masanya untuk Tuhan membangkitkan mereka kembali.

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: