Tuesday, December 15, 2015

Revival is God's global agenda...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membangkitkan kita untuk tujuan dan  kehendak Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama.

Revival is God's global agenda...

Hakim-hakim 3:9-10, 15, 31 (TB)  Lalu berserulah orang Israel kepada TUHAN, maka TUHAN membangkitkan seorang penyelamat bagi orang Israel, yakni Otniel, anak Kenas adik Kaleb.
Roh TUHAN menghinggapi dia dan ia menghakimi orang Israel. Ia maju berperang, lalu TUHAN menyerahkan Kusyan-Risyataim, raja Aram, ke dalam tangannya, sehingga ia mengalahkan Kusyan-Risyataim.
Lalu orang Israel berseru kepada TUHAN, maka TUHAN membangkitkan bagi mereka seorang penyelamat yakni Ehud, anak Gera, orang Benyamin, seorang yang kidal. Dengan perantaraannya orang Israel biasa mengirimkan upeti kepada Eglon, raja Moab.
Sesudah dia, bangkitlah Samgar bin Anat; ia menewaskan orang Filistin dengan tongkat penghalau lembu, enam ratus orang banyaknya. Demikianlah ia juga menyelamatkan orang Israel.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #349. Tahukah anda bahawa Revival adalah agenda Tuhan dan bukannya agenda manusia? Di dalam setiap musim di setiap generasi, Tuhan akan membangkitkan seseorang ataupun satu kumpulan yang telah dijamah oleh Tuhan, dibangkitkan, diperbaharui, dipulihkan, diperkasakan dan dipersiapkan untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. GOD raises up a peculiar generation of revivalist to spread the fire's of Revival wherever they are. Kita tidak boleh merencanakan untuk Revival terjadi,  tetapi kita hanya boleh berdoa dan mengikuti perintah dan kehendak Tuhan, dan pada masa kairos-Nya Dia akan mencurahkan RohNya ke atas semua manusia. Revival is not about you and I, it is about God invading us, encountering us, reviving us and restoring us.

1. Revival is God's global agenda...
Hakim-hakim 3:9 (TB)  Lalu berserulah orang Israel kepada TUHAN, maka TUHAN membangkitkan seorang penyelamat bagi orang Israel, yakni Otniel, anak Kenas adik Kaleb.

☕🍞 Untuk Revival terjadi, kita harus memainkan peranan kita juga. Kita tidak dapat melakukan apa-apa tanpa Tuhan, dan Tuhan tidak akan bertindak tanpa kita. Di Firman Tuhan yang kita baca tadi mengatakan bahawa "Lalu berserulah orang Israel kepada TUHAN." Perbuatan atau tindakan "berseru" adalah satu tindakan berdoa. Kita harus berdoa syafaat untuk bangsa kita dan Generasi kita supaya Tuhan akan membangkitkan seseorang ataupun satu kumpulan atau satu pergerakan untuk menyebarkan api Kebangkitan rohani ini kepada semua orang.

🍜🍝 My question is... APAKAH ERTINYA KELAHIRAN YESUS DI DALAM HATI ANDA? Adakah Yesus telah lahir dan hadir di dalam hidup kita? Be serious with God and don't waste your life. If you say that you love God.. Then let the love of God in you be thirsty for souls... Pergi dan jangkau jiwa-jiwa.. It's time to Launch out into the deep. Stop wasting your life with all those stupidity and foolishness of the world... The world now is like We rather spend more time on fb, wassap, weset, dota, coc and all the other craps and watch our family,  friends, generation, our people go to hell and it's normal matter! NO IT IS NOT! Ada sesuatu yang tidak betul di sini.

Setiap kali Tuhan membangkitkan seseorang untuk melakukan agenda Tuhan. Setiap kali Tuhan menjamah, membangkitkan, memperkasakan dan mempersiapkan seseorang untuk menggerakan hati bangsa kita, generasi kita untuk kembali kepada Tuhan Yesus supaya pemulihan, penyembuhan, pembaharuan, kebangkitan rohani terjadi. Apakah anda orangnya itu? Apakah anda yang Tuhan sedang cari? Apakah anda telah dibangkitkan, diperbaharui, dipulihkan, diperkasakan dan dipersiapkan untuk MERAMPAS KEMBALI GENERASI INI DAN BANGSA KITA daripada pegangan iblis? You have one life...  DO SOMETHING WITH IT! Friends...  It's getting late and it's getting serious... Take position. Plunder. Rampas. Our generation, our youth, our people back! Selamat hari natal 🎄.....

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: