Saturday, December 5, 2015

Revival is to reflect God to people...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan dan memperkasakan kita untuk melakukan kehendak Bapa dan mengenali Dia dengan lebih intim. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival is to reflect God to people...

Roma 8:29-30 (TB)  Sebab semua orang yang dipilih-Nya dari semula, mereka juga ditentukan-Nya dari semula untuk menjadi serupa dengan gambaran Anak-Nya, supaya Ia, Anak-Nya itu, menjadi yang sulung di antara banyak saudara.  Dan mereka yang ditentukan-Nya dari semula, mereka itu juga dipanggil-Nya. Dan mereka yang dipanggil-Nya, mereka itu juga dibenarkan-Nya. Dan mereka yang dibenarkan-Nya, mereka itu juga dimuliakan-Nya.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #339. Tahukah anda bahawa anda telah dipanggil dan dipilih oleh Tuhan supaya hidup anda mencerminkan Kemuliaan Tuhan dan juga Tuhan Yesus? You are called and created to be a revivalist to carry heaven with you to every realm out there... BUT the only way you are going to succed at that is with the Father...walking out with Him...yielding ur heart to Him...embracing every single season you are in... In keeping your eyes on Him and listening for His voice...CONSTANT SURRENDER....... Anda dipanggil dan dipilih secara spesifik untuk menyinarkan terang kemulianNya dan juga agar supaya orang-orang yang terkurung, terbelenggu, masih dalam kegelapan dan yang bergelimpangan dalam dosa akan melihat Yesus melalui diri anda, cara hidup Anda. You must reflect God. A Revivalist is an ambassador of God introducing and Imparting God to the people..

1. You are the one.
Roma 8:29 (TB)  Sebab semua orang yang dipilih-Nya dari semula, mereka juga ditentukan-Nya dari semula untuk menjadi serupa dengan gambaran Anak-Nya, supaya Ia, Anak-Nya itu, menjadi yang sulung di antara banyak saudara.

☕🍞 Tuhan memanggil anda dan saya supaya kita menjadi sama atau serupa dengan gambaran Anak-Nya, bukan bermaksud "menjadi" Yesus, tetapi serupa iaitu memiliki kepribadian Yesus di dalam hidup kita. Revival yang terjadi dalam hidup kita sepatutnya mengubah hidup kita untuk menjadi serupa dengan gambaran Tuhan di mana kita mencerminkan Yesus kepada dunia ini iaitu apabila seseorang melihat anda sepertinya dunia ini melihat Yesus sendiri. Maksudnya lagi adalah, We must have the godlike character, attitude, a righteous life and so on. Not to be God, but to reflect God to this world. We are a reflection of his image because we were made in His image. Jika kita diciptakan segambaran dengan  Tuhan, maka kita harus ada kekudusan, hidup yang benar, kasih, segala yang menyatakan tentang kepribadian Tuhan harus ada dalam hidup kita.

🍜🍝 Revival adalah seperti yang tertulis di dalam lagu ini 👇

UBAH HATIKU SEPUTIH HATI-MU
SETULUS SALIB-MU
KASIH-MU TUHAN

BIAR MATAKU SEPERTI MATA-MU
PANCARKAN KASIH-MU
KU MAU JADI SEPERTI MU

Apakah kerinduan anda hari ini? Adakah hidup kita sedang memancarkan kemuliaan Tuhan? Adakah kehidupan kita mencerminkan Yesus Kristus? When people see you, they must see God in you. Amen! Revival brings change in your life. You be the change and make a difference in someone's life. Preach Jesus to them. Reflect Jesus to them. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥!!!!!!

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: