Friday, December 11, 2015

Lest we forget...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan peringatan dan perintah daripada Tuhan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Lest we forget...

Deuteronomy 4:9  Only take heed to yourself, and diligently keep yourself, lest you forget the things your eyes have seen, and lest they depart from your heart all the days of your life. And teach them to your children and your grandchildren,

Ulangan 4:9 (TB)  Tetapi waspadalah dan berhati-hatilah, supaya jangan engkau melupakan hal-hal yang dilihat oleh matamu sendiri itu, dan supaya jangan semuanya itu hilang dari ingatanmu seumur hidupmu. Beritahukanlah kepada anak-anakmu dan kepada cucu cicitmu semuanya itu,

Shalom saudara Dan Saudari Sekalian. Tahukah anda Bahawa kita tidak seharusnya melupakan hal-hal yang Dahsyat dan luarbiasa yang telah Tuhan lakukan sepanjang umur kita? Ramai yang telah lupa bagaimana Tuhan telah campur tangan dalam setiap generasi sehingga ke hari ini. Hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa yang telah terjadi, yang telah disaksikan, yang telah didengar dan yang telah dialami oleh diri kita sendiri, semuanya ini kita telah lupa dan kita tidak menceritakan hal itu dari generasi ke generasi yang akan datang. Revival must be shared to everyone so that people will not forget what God has done. Revival must be rekindled in every generation so that there will be an urgency in everyone's heart to humble themselves, pray, seek His Face, and to turn away from their wicked ways.

1. Lest We Forget...
Mazmur 96:3 (TB)  Ceritakanlah kemuliaan-Nya di antara bangsa-bangsa dan perbuatan-perbuatan-Nya yang ajaib di antara segala suku bangsa.

☕🍞 kita diselamatkan supaya kita menceriterakan segala perbuatan Tuhan yang dahsyat dan ajaib. Kebangkitan rohani yang terjadi dalam satu generasi itu harus diperturunkan kepada generasi yang akan datang supaya kebangkitan rohani itu tidak menjdi sekadar cerita sejarah, tetapi itu menjadi hidup dan masih fresh dalam hati setiap orang supaya ada lagi kegerakan dan kerinduan untuk satu kebangkitan rohani yang luar biasa dalam hati setiap peribadi yang mendengarnya. Jangan jadikan kebangkitan rohani itu sebagai satu topik sejarah, tetapi biar itu menjadi segar dalam hati kita supaya kerinduan untuk kebangkitan rohani tetap menyala-nyala dalam hati kita, roh kita. Ceritakan tentang perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luar biasa dan sebarkan api kebangkitan rohani itu....! Mengenali Tuhan dengan lebih dalam,  dan memperkenalkan Dia kepada setiap suku bangsa dari generasi ke generasi yang akan datang.

🍳🍜 Lest we forget. Lest we forget. Lest we forget. Ayat sedang bermain di fikiran saya sepanjang minggu ini. Saya percaya bahawa Tuhan sedang memperingatkan kita kembali kepada hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa yang telah Tuhan lakukan sepanjang umur kita dan kita harus menggali kembali setiap sumur-sumur kebangkitan rohani yang telah lama tersumbat. GOD is once again rekindling the Revival fire in our generation. He wants us to not to forget what God has done, but to declare it to everyone. Supaya Ia menjadi berita utama, berita hangat, berita Revival yang luarbiasa,  hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 🔥 🔥.

Saudara dan Saudari Sekalian, janganlah kita lupakan tujuan keselamatan kita. Janganlah kita lupakan tentang kebangkitan rohani yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973. Janganlah kita lupakan bagaimana Tuhan melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa semasa kebangkitan rohani itu terjadi. Ia harus fresh dalam hati kita, memori kita. Ayuh, saudara dan saudari sekalian kita terus merindukan untuk kebangkitan rohani yang lebih dahsyat dan luarbiasa terjadi di generasi ini. Amen. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥. Ceritakanlah Tentang Perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa.

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: