Friday, December 18, 2015

This is REVIVAL...!

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membangkitkan kita kembali. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

This is REVIVAL.!

Yehezkiel 36:25-27 (TB)  Aku akan mencurahkan kepadamu air jernih, yang akan mentahirkan kamu; dari segala kenajisanmu dan dari semua berhala-berhalamu Aku akan mentahirkan kamu. Kamu akan Kuberikan hati yang baru, dan roh yang baru di dalam batinmu dan Aku akan menjauhkan dari tubuhmu hati yang keras dan Kuberikan kepadamu hati yang taat. Roh-Ku akan Kuberikan diam di dalam batinmu dan Aku akan membuat kamu hidup menurut segala ketetapan-Ku dan tetap berpegang pada peraturan-peraturan-Ku dan melakukannya.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #352. Tahukah anda bahawa Revival adalah sebenarnya bukan ketika kita merasa meremang bulu dalam sesuatu ibadah, tetapi mengizinkan Tuhan bekerja di dalam hidup kita selama masih ada nafas? This is revival. Bukannya semasa KKR saja kita dijamah oleh Tuhan balik ke rumah dengan satu semangat yang berkobar kobar, tetapi selepas satu minggu, apa pun tak ada sudah. There must be continuous improvement and the work of the Holy Spirit in our life. This is revival...!

1. This is REVIVAL.
Ezekiel 36:26  I will give you a new heart and put a new spirit within you; I will take the heart of stone out of your flesh and give you a heart of flesh.

Yehezkiel 36:26 (TB)  Kamu akan Kuberikan hati yang baru, dan roh yang baru di dalam batinmu dan Aku akan menjauhkan dari tubuhmu hati yang keras dan Kuberikan kepadamu hati yang taat.

☕🍞 Wowwwwwwwwww..  Ini pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa dalam hidup kita. Bayangkanlah jika semua orang yang masih dalam kegelapan, apabila Tuhan membangkitkan mereka kembali, dan melakukan satu proses pembaharuan dan pemulihan dalam hidup mereka, wow....saya percaya mereka ini akan lebih sungguh mengikuti Tuhan daripada seorang yang Kristian dari keturunan. Apabila matanya sendiri melihat apa yang telah Tuhan lakukan, pribadi itu akan terus menyala-nyala dan mengikuti Tuhan. This is REVIVAL.

2. No Turning back.
Rut 1:16-17 (TB)  Tetapi kata Rut: "Janganlah desak aku meninggalkan engkau dan pulang dengan tidak mengikuti engkau; sebab ke mana engkau pergi, ke situ jugalah aku pergi, dan di mana engkau bermalam, di situ jugalah aku bermalam: bangsamulah bangsaku dan Allahmulah Allahku;
di mana engkau mati, aku pun mati di sana, dan di sanalah aku dikuburkan. Beginilah kiranya TUHAN menghukum aku, bahkan lebih lagi dari pada itu, jikalau sesuatu apa pun memisahkan aku dari engkau, selain dari pada maut!"

🍚🎂 Berkeras mengikuti Tuhan. Ini bukan bermaksud kita keraskan hati kita dan mengikut Tuhan, tidak sama sekali. Berkeras mengikuti Tuhan bermaksud, berketetapan untuk mengikuti Tuhan dengan segenap hati kita sampai nafas yang terakhir, berlari sampai ke garis akhir, biar apapun halangan dan cabaran yang dihadapi, TETAP IKUT YESUS! This is revival...! Janganlah kita menyangkal Yesus. Saya bukannya Kristian keturunan. Latar belakang saya adalah penganut agama hindu. Saya dijamah oleh Tuhan dan diselamatkan pada umur 17 tahun dan dari saat itu sampai ke hari ini, saya tetap ikut Yesus kerana mujizat yang pertama saya saksikan sendiri di dalam hidup saya membuatkan saya untuk TETAP IKUT YESUS sampai ke garis akhir. Saudara-saudara, aku sendiri tidak menganggap, bahwa aku telah menangkapnya, tetapi ini yang kulakukan: aku melupakan apa yang telah di belakangku dan mengarahkan diri kepada apa yang di hadapanku, dan berlari-lari kepada tujuan untuk memperoleh hadiah, yaitu panggilan sorgawi dari Allah dalam Kristus Yesus. This is REVIVAL...!

Revival adalah apabila satu pribadi yang telah mengalami kebangkitan rohani dalam hidupnya, yang telah dijamah oleh Tuhan, dibangkitkan, diperbaharui, dipulihkan, diperkasakan dan dipersiapkan untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa yang terus-menerus berlari dari setiap penjuru ke setiap penjuru menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Revival yang terjadi di dalam hidup kita harus senantiasa bernyala nyala. Jangan pernah kita lupakan dari Mana TUHAN telah mengangkat kita dan untuk tujuan apa Dia telah menyelamatkan kita. Lest We forget. This is REVIVAL.

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: