Tuesday, December 1, 2015

Revival is Sharing Christ...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa dan kekuatan yang baru dari Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival is Sharing Christ....

Roma 3:29 (TB)  Atau adakah Allah hanya Allah orang Yahudi saja? Bukankah Ia juga adalah Allah bangsa-bangsa lain? Ya, benar. Ia juga adalah Allah bangsa-bangsa lain!

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #335. Tahukah anda bahawa orang lain juga perlukan Tuhan sepertimana kita perlukan Dia? Orang-orang yang terkurung dalam penjara kegelapan, yang terhilang, yang masih bergelimpangan dalam dosa, mereka semuanya perlukan Tuhan. Jangan pernah kita lupakan tujuan kita telah diselamatkan. Saya akan terus menekankan hal ini supaya jangan keselamatan kita dipandang sewenang-wenangnya. Bukan dengan barang fana Dia telah membayar untuk dosa-dosa kita, oleh darah yang mahal Dia menebus hidup kita jadi biarlah kehidupan kita yang sekarang, hiduplah sepenuhnya untuk Tuhan.

1. To share Christ.
Kisah Para Rasul 3:6 (TB)  Tetapi Petrus berkata: "Emas dan perak tidak ada padaku, tetapi apa yang kupunyai, kuberikan kepadamu: Demi nama Yesus Kristus, orang Nazaret itu, berjalanlah!"

🍞☕ Cara hidup Seorang penggerak kebangkitan rohani adalah memberikan yang terbaik dari Hidupnya kepada orang lain. Ya, benar saudara dan saudari sekalian. The best thing you can give a person is not silver and gold even though you have it, but JESUS IS THE BEST GIFT YOU CAN  GIVE TO A PERSON. Yesus ada yang terbaik kita boleh berikan kepada seseorang. Kita sedang memasuki ke musim Krismas, apakah hadiah yang terbaik yang dapat anda berikan kepada keluarga anda, komuniti anda, rakan-rakan anda? Sesungguhnya Yesus adalah hadiah yang terbaik dan teristimewa yang dapat kita berikan kepada seseorang.

🍝🍵 Satu hal yang terbaik yang dapat kita berikan kepada orang lain yang masih dalam kegelapan, yang masih belum mengenal Tuhan adalah, Kepribadian Yesus sendiri. Jesus is the best thing ever has happened in my life. Kebangkitan rohani yang telah terjadi di dalam hidup Kita, harus kita Sebarkan  kepada mereka yang lain. Kita harus Berikan Yesus kepada mereka yang lain.

2. There's a need.
Kisah Para Rasul 3:5 (TB)  Lalu orang itu menatap mereka dengan harapan akan mendapat sesuatu dari mereka.

🍼🍯 Orang lumpuh berada dalam keadaan yang memerlukan sesuatu,  kemungkinan besar keperluan dia masa itu adalah mahukan wang untuk makan minum. There's a need in this lame man. Demikian juga ada orang-orang di sekeliling kita yang dalam keperluan. Satu hal yang dapat memenuhi keperluan mereka adalah YESUS, bukannya wang, emas dan perak.  Apakah pelayanan yang kita lakukan sedang memenuhi keperluan orang? Ayuh kita melihat kembali adakah kita memberikan Yesus kepada sesiapa di sekeliling kita? We need to share Christ to others so that the Power of HIS salvation will be at work in their lives. Christ for all nation.

Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥. Yesus bukanlah hanya untuk satu bangsa saja, tetapi untuk semua. He is not confined to Certain Groups Of People. Kita diselamatkan supaya kita menceriterakan segala perbuatan Tuhan yang dahsyat dan ajaib. Kebangkitan rohani yang terjadi dalam satu generasi itu harus diperturunkan kepada generasi yang akan datang supaya kebangkitan rohani itu tidak menjadi sekadar cerita sejarah, tetapi itu menjadi hidup dan masih fresh dalam hati setiap orang supaya ada lagi kegerakan dan kerinduan untuk satu kebangkitan rohani yang luar biasa dalam hati setiap peribadi yang mendengarnya. Jesus must be shared, preached. Setiap suku bangsa sedang menantikan anda untuk membawa berita keselamatan dan pengampunan dosa-dosa bagi bangsa-bangsa dan generasi ini. Ayuh kita berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan Rohani Ini Kepada Semua Orang.

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: