Monday, December 14, 2015

Revival means Christ in You

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan keselamatan yang daripada Tuhan untuk kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL means Christ in You.

Lukas 2:10-11 (TB)  Lalu kata malaikat itu kepada mereka: "Jangan takut, sebab sesungguhnya aku memberitakan kepadamu kesukaan besar untuk seluruh bangsa: Hari ini telah lahir bagimu Juruselamat, yaitu Kristus, Tuhan, di kota Daud.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #347. Tahukah anda bahawa ramai yang menyambut Krismas tanpa mengerti apakah erti sebenar Krismas? Asal Krismas saja, ada jualan murah, ada persiapan perhiasan di sana sini, ada lagu-lagu Krismas berkumandang, dan yang pasti, asal Krismas saja ada pesta pora 🎉, kemabukkan dan ada juga yang menggunakan Krismas untuk alasan berzina. Christmas literally means the Mass (celebration) of Christ. "Christ" is a Greek word and title, meaning "anointed" or one set apart by God for a special purpose. "Christ" is equivalent to the Hebrew word "Messiah." Based on the words of ancient prophets, the first century Jewish people expected the arrival of the Messiah promised by God as a great deliver of the people. Revival is when Christ is "born" into your heart, your life. Apakah Yesus telah lahir di dalam hati dan hidup kita? Mustahil jika kita mengatakan bahawa "Yesus sudah "lahir" dalam hati ku," tetapi kehidupan kita masih sama seperti yang dulu.

1. Revival is when Christ is "born" in us.
Lukas 2:11 (TB)  Hari ini telah lahir bagimu Juruselamat, yaitu Kristus, Tuhan, di kota Daud.

☕🍞 Soalan bonus ini. Apakah Yesus telah lahir dalam hidupmu, hatimu? Revival terjadi apabila Yesus Kristus hadir dalam hidup kita, hati kita. Apabila ada Yesus Kristus di dalam hidup kita, maka hidup kita juga harus berubah dari kegelapan kepada terang-Nya. Kelahiran Yesus dan sambutannya bukanlah tentang jualan murah,  persiapan perhiasan, pesta 🎉 pora dan kemabukan. Asal Krismas saja,  ada minum minum sampai mabuk, pesta pora dan sebagainya. Bagi dunia,  Night club bisnes memang untung banyak sebab anak-anak Tuhan pergi mabuk pesta pora. Iblis mengaut keuntungan daripada kebutaan Rohani orang-orang yang percaya. Iblis bersukaria atas kedegilan anak-anak Tuhan yang keras hatinya dan yang angkuh dan yang tidak pedulikan kebenaran Firman Tuhan.

🍛🍲 Jika anda telah mengaku dengan mulutmu bahawa Yesus Tuhan dan Penyelamat mu, maka izinkanlah Tuhan untuk bekerja dalam hidup anda. Biar Krismas ini bukan tentang mabuk minum pesta pora, bahkan itu semuanya tidak seharusnya ada! Janganlah memberikan dirimu sebagai senjata kelaliman. Hiduplah dalam terang-Nya. Jadilah seorang penggerak kebangkitan rohani. Janganlah kelahiran Kristus di dalam mu menjadi sia sia. Apakah maksudnya kelahiran Yesus dalam hidup mu? Berbaliklah kepada Tuhan wahai generasi ku. Rendahkanlah dirimu di hadapan Tuhan. Sujud berdoa. Mencari wajah Tuhan dan berbalik dari jalan-jalan yang jahat.

Tolonglah wahai generasi ku, aku berseru kepada mu, berbaliklah kepada Tuhan dengan segenap hati mu. Janganlah kita memberikan hidup kita untuk kegelapan menguasai kita, tetapi izinkanlah Kristus Yesus lahir dalam hidup mu.. Biar kelahiran Yesus membawa satu makna dalam hidup anda. Selamat hari natal.

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: