Thursday, December 31, 2015

The Power that's at work in you...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan harapan dan masa depan yang cerah. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

The power that's at work in you...

Efesus 3:20 (TB)  Bagi Dialah, yang dapat melakukan jauh lebih banyak dari pada yang kita doakan atau pikirkan, seperti yang ternyata dari kuasa yang bekerja di dalam kita,

Shalom saudara Dan saudari sekalian. Hari yang ke #365 dan hari yang terakhir di tahun 2015. Tahukah anda, bahawa perkara yang dahsyat dan luarbiasa terjadi saatnya anda sedar bahawa asa kuasa yang lebih besar sedang bekerja di dalam hidup anda dan melalui anda? The Revival power of the Holy Spirit is at work in us. Greater is He that's in you than he who is in the world. Hanya Dialah yang mampu melakukan jauh lebih banyak dari pada yang kita doakan atau pikirkan. Kita sedang berdiri di hari yang terakhir di tahun 2015, apakah yang anda mau lakukan di tahun baru 2016? As for me,  His plans are my plans. His Goals are my goals. I want to be what God wants me to be and not what I want to be.

1. Revival is the work of the Holy Spirit in you...
1 Yohanes 4:4 (TB)  .....sebab Roh yang ada di dalam kamu, lebih besar dari pada roh yang ada di dalam dunia.

☕🍞 Roh Kudus telah memulai satu pekerjaan yang dahsyat dan luarbiasa di dalam hidup anda. Revival yang terjadi di dalam hidup kita adalah supaya kita kembali kepada jalan yang Benar dan menyembah serta melayani Tuhan yang benar, Tuhan Yesus.. Percayalah bahwa anda mempunyai satu masa depan yang cerah yang telah disediakan oleh Tuhan. Satu masa depan yang penuh dengan harapan. Apabila Roh Kudus mulai bekerja di dalam hidup kita maka hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa yang belum pernah kita lihat dan dengar dan fikirkan, itulah yang dikerjakan di dalam hidup kita. Revival is the massive work of the Holy Spirit in us - to change, to transform, to restore, to heal and to revive. Tanpa Roh Kudus, tidak ada kebangkitan rohani dan Roh Kudus yang samalah yang sedang berkarya di dalam anda dan saya supaya kita memberikan hidup kita untuk Tuhan terus memakai kita untuk tujuan dan kehendakNya.

Apakah keputusan anda hari ini? Kesempatan memang masih ada, tetapi jangan terlambat. Tuhan sedang Menantikan anda untuk kembali kepada Dia supaya Dia boleh mulai membajak tanah yang kering ini Dan menghujani hujan akhir yang akan menyuburkan tanah ini untuk menghasilkan buah-buah yang berkekalan dan luarbiasa. Resolusi saya untuk 2016 ada "Rencana-Nya adalah rencanaku. KehendakNya adalah kehendak ku. Menjadi seperti yang Tuhan inginkan, dan bukan seperti yang saya inginkan." Untuk hal ini terjadi, maka saya harus izinkan Roh Kudus untuk terus menerus memurnikan di perapian, mengubah kehidupan saya, menjamah saya, membangkitkan saya setiap hari. Saya mau hidup dalam berkemenangan di tahun yang akan datang, bagaimana pula dengan anda? Apakah respon anda hari ini? Selamat Tahun baru 2016 dan Tuhan memberkati!

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: