Wednesday, December 2, 2015

REVIVAL: United We Stand...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan dan mempersatukan kita untuk terus berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL : United We Stand...

1 Korintus 1:10 (TB)  Tetapi aku menasihatkan kamu, saudara-saudara, demi nama Tuhan kita Yesus Kristus, supaya kamu seia sekata dan jangan ada perpecahan di antara kamu, tetapi sebaliknya supaya kamu erat bersatu dan sehati sepikir.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #336. Tahukah anda bahawa penghambat utama bagi sesuatu Revival adalah KETIDAKSATUAN? Kesatuan adalah sangat penting dalam Revival, kerana lewat kesatuan itulah terjadinya kebangkitan rohani yang luarbiasa apabila umat-Nya berkumpul bersama tanpa melihat denominasi dan gereja mana, dan mengarahkan kepada satu tujuan melalui doa mereka dan juga dalam kesungguhan untuk mencari wajah untuk Revival terjadi.

1. United we stand.
Kolose 3:14-15 (TB)  Dan di atas semuanya itu: kenakanlah kasih, sebagai pengikat yang mempersatukan dan menyempurnakan. Hendaklah damai sejahtera Kristus memerintah dalam hatimu, karena untuk itulah kamu telah dipanggil menjadi satu tubuh. Dan bersyukurlah.

☕🍞 Revival happens when the people of God gather together in ONE ACCORD to humble themselves, seek His face, and turn away from their wicked ways. Revival terjadi apabila umat-Nya berkumpul bersama tanpa melihat DENOMINASI dan dari gereja mana. Ramai yang mengagungkan denominasi dan gereja masing, daripada belajar untuk bersatu seperti Bapa dan Yesus adalah satu.

🍔🍕 Tanpa kerjasama dan kesatuan kita tidak dapat melakukan apa-apa. Pencurahan Roh Kudus terjadi apabila 120 orang murid Yesus BERKUMPUL bersama. Mereka tidak berada di tempat lain, tetapi berkumpul bersama di satu tempat dengan satu tujuan, iaitu menantikan Roh Kudus. Mereka seia sekata sehati sejiwa.  Zaman ini begitu susah sekali mau menggabungkan gereja gereja ⛪ dari denominasi yang lain. Mereka sangat mempertikaikan doktrin gereja masing-masing dan terus menuduh doktrin sana salah sini salah dan kami betul dan dengan sedemikian cara secara tidak langsung mereka menyebabkan perpecahan terjadi dan itulah yang iblis mahukan. For revival to happen, we must be United, we must work together. United we stand, divided we fall.


2. Berkumpul dalam nama-Ku.
Matius 18:20 (TB)  Sebab di mana dua atau tiga orang berkumpul dalam nama-Ku, di situ Aku ada di tengah-tengah mereka."

🍼🍯 Ini adalah satu penyakit dan virus yang makin menular, iaitu virus denominasi. Yesus mengatakan bahawa "..... berkumpul dalam nama-Ku...." Yesus tidak mengatakan bahwa kita harus berkumpul di dalam nama gereja, denominasi, Pastor maupun pemimpin gereja.  Ramai sekali sekarang begini "saya hanya akan mengikuti acara anjuran denominasi saya ataupun gereja saya. Saya tidak mau mengikut acara gereja atau denominasi yang lain." Hey... Tuhan Yesus menyuruh kita berkumpul di dalam nama Tuhan dan bukannya atas nama gereja ka atau nama denominasi ka atau apapun.

🍧🍦 Tuhan sedang membangkitkan satu generasi yang tidak mengenal denominasi, yang mau menjadi berkat kepada gereja yang lain. A generation that doesn't looks at which church you belong to, which denomination you are from, what's your background as long as you are hungry and thirsty after God. Janganlah kita terikat dengan tembok denominasi buatan manusia. We must destroy the walls of denomination!

Saudara dan saudari sekalian, akhirnya, kenakanlah kasih, sebagai pengikat yang mempersatukan dan menyempurnakan tubuh Kristus. Ini bukanlah masanya untuk melihat kepada denominasi tetapi pandanglah kepada Tuhan Yesus dan bersatulah wahai tubuh Kristus! Revival happens when we are united together as ONE body of Christ. You must not put God into our box of denomination, for God did not come to us bringing religion and denomination, but He came to Save mankind and restore Them To God. Janganlah Engkau berpecah wahai tubuh Kristus.

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: