Wednesday, December 16, 2015

Revival is nothing without the Holy Spirit...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa Roh Kudus yang menggerakkan hati kita supaya kita kembali kepada Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL is nothing without the Holy Spirit.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #350. Tahukah anda bahawa tanpa Roh Kudus, tidak ada kebangkitan rohani? Holy is the catalyst for revival. He is the  instrument of God to bring conviction into our hearts so that we repent and be restored to God. A Spiritless Christian is a lifeless Christian,  who has no power in Him or her. Apa gunanya kebangkitan rohani terjadi jika Roh Kudus tidak ada dan kita tidak mahu Roh Kudus? Kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup kita harus membangkitkan kita kembali daripada kematian rohani dan menjadi hidup kembali hanya melalui Roh Kudus kerana Roh Kudus adalah Penggerak kebangkitan rohani, Roh Kudus adalah Penolong kita yang setia, Roh Kudus adalah Pemberi hidup.

1. It is the Holy Spirit...
Zakharia 4:6 (TB)  Maka berbicaralah ia, katanya: "Inilah firman TUHAN kepada Zerubabel bunyinya: Bukan dengan keperkasaan dan bukan dengan kekuatan, melainkan dengan roh-Ku, firman TUHAN semesta alam. 

🍞☕ Revival terjadi bukan karena keperkasaan dan bukan dengan kekuatan kita, melainkan oleh Roh Tuhan yang bekerja di dalam hidup kita. Revival terjadi apabila kita membuka hati kita untuk Roh Kudus, untuk menyembah Dia dan apabila ada keterbukaan, maka Roh Kudus akan menjamah kita,  memenuhi kita, membangkitkan kita, menggerakkan kita, memulihkan kita, mentahirkan kita, menghidupkan kita dengan kuasa Tuhan yang Mahatinggi.

🍳🍛 Siapa yang cakap bahawa Roh Kudus tidak relevan lagi di zaman ini? Siapa yang katakan bahawa tidak ada lagi Pencurahan Roh Kudus? Mereka itu mengajarkan ajaran yang sesat. Sejak dari Kisah Para Rasul sehingga ke hari ini, Roh Kudus sedang bergiat mempersiapkan satu generasi untuk kebangkitan rohani yang luarbiasa. Roh Kudus masih lagi sedang tercurah. Hanya orang-orang yang tidak percaya kepada pergerakan serta kepribadian Roh Kudus yang akan berkata-kata sebegitu. Don't speak about revival if you are not willing to be baptized in the Holy Spirit! Kita semua sedang menantikan untuk satu Pencurahan Roh Kudus yang luarbiasa supaya terjadi dalam generasi kita ini.

2. The Outpouring of the Holy Spirit
Matius 3:11 (TB)  Aku membaptis kamu dengan air sebagai tanda pertobatan, tetapi Ia yang datang kemudian dari padaku lebih berkuasa dari padaku dan aku tidak layak melepaskan kasut-Nya. Ia akan membaptiskan kamu dengan Roh Kudus dan dengan api.

🍕🍗 Don't talk about revival If we're not willing to Be Baptized In The Holy Spirit! Kebangkitan Rohani terjadi apabila umat-Nya menyembah Tuhan dalam Roh Dan Kebenaran serta BERDOA (2 Tawarikh 7:14). Apabila kita melakukan hal ini dengan terus menerus, Saya percaya bahawa Tuhan akan mencurahkan RohNya ke atas semua orang. Kebangkitan rohani Yang Terjadi Di Bario adalah lewat daripada beberapa orang Pelajar Dan Cikgu yang berkumpul untuk berdoa dan menyembah-Nya. Pada masa itu Pencurahan Roh Kudus yang luarbiasa terjadi sehingga api Kebangkitan rohani itu telah tersebar keseluruhan Borneo. From BARIO To Borneo....

Friends, it is indeed a season of REVIVAL, REKINDLING and RESTORATION. If God would move sovereignly again in this generation, we may yet witness the greatest youth revival the world has ever known...!!!   TUHAN sedang menggerakkan Kembali Setiap Hati Kita untuk kembali kepadaNya. Ayuh saudara dan Saudari Sekalian kita merendahkan diri,  sujud dan berdoa, mencari wajah Tuhan dan berbalik dari jalan-jalan yang jahat, berdoa syafaat bagi  generasi kita, negara kita, keluarga kita dan bangsa kita dan juga merampas kembali generasi ini supaya mereka kembali ke jalan yang benar yang penuh dengan kehidupan. Revival is the baptism of the Holy Spirit that makes us to be alive in Him once again. I'm expecting for the massive outpouring of the Holy Spirit upon our generation. I'm expecting the sovereign move of God once again in our generation. Oh I'm living in expectations for the Host of heaven to invade earth, to encounter us once again. I'm expecting for the Momentum of the Holy Spirit to be birth in this generation. I'm expecting a great Awakening. I'm expecting miracles to take place. Hallelujah 🙌 . Selamat hari natal 🎄.

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: