Monday, November 30, 2015

Revival is to stand in the gap...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membangkitkan kita kembali untuk terus berdiri bagi bangsa kita dan Generasi kita.  Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival is to stand in the gap.

1 Timotius 2:1 (TB)  Pertama-tama aku menasihatkan: Naikkanlah permohonan, doa syafaat dan ucapan syukur untuk semua orang,

Shalom saudara Dan saudari sekalian.  Hari yang ke #334. Tahukah anda bahawa Revival yang terjadi di dalam hidup kita harus adalah untuk satu tujuan iaitu kita terus menjangkau jiwa-jiwa yang masih dalam kegelapan dan terbelenggu oleh rantai-rantai dosa? We must stand in the gap for our people, our land and our nation. Kita yang telah diselamatkan harus juga membawa berita keselamatan dan pengampunan dosa-dosa bagi bangsa-bangsa supaya barangsiapa yang berseru kepada nama Tuhan Yesus akan diselamatkan. Kita harus bersyafaat untuk bangsa-bangsa kita dan juga generasi kita. Sanggupkah kita berdiri bagi bangsa ini dan generasi kita?

1. Standing In The Gap
Mazmur 126:5 (TB)  Orang-orang yang menabur dengan mencucurkan air mata, akan menuai dengan bersorak-sorai.

☕🍞 Apakah kita sanggup taburkanlah benih benih airmata mu untuk generasi ini? Berdoa syafaat bagi generasi ini, setiap suku bangsa, setiap komuniti, keluarga kita, rakan rakan kita? There's a deep cry in our my heart and a desperated feeling for revival. Tetapi apa yang saya seorang boleh lakukan? Tali tiga lembar tak mudah diputuskan. Demikian juga, jika kita bersatu dan berdoa, bukan sekadar doa yang biasa biasa, atau doa mee Maggi, tetapi doa yang akan menggerakkan tangan Tuhan untuk melakukan sesuatu. Doa yang penuh dengan tangisan dari hati yang dalam. Doa yang lahir dari hati yang yang benar. Apakah kita sanggup berdiri bagi bangsa kita, generasi kita negara di dalam doa kita? Ini bukanlah hanya tanggungjawab Pastor, pemimpin gereja, penatua ataupun pelayan-pelayan gereja, tetapi adalah tanggungjawab setiap orang yang percaya!

2. We want Revival... We must pray.
Mazmur 126:4 (TB)  Pulihkanlah keadaan kami, ya TUHAN, seperti memulihkan batang air kering di Tanah Negeb!

🍼🍯 We need to pray like never before. We need to intercede for our people, nation, our generation.  We want to see God to release the fullness of His Spirit upon everyone. Kuasa kebangkitan itu sedang bekerja sekarang. Revival is now! Apabila 2 atau 3 orang berkumpul dan berdoa... Wow... Tuhan hanya perlukan dua atau tiga orang yang haus dan lapar, yang mau berdiri bagi bangsa ini ,generasi ini, menjadi penggerak kebangkitan, yang mau di pakai dengan luarbiasa, maka Tuhan akan datang dan menjamah mereka... Pencurahan Roh Kudus terjadi.. REVIVAL! This is revival! A state of spiritual emptiness and hunger for the outpouring of the Holy Spirit! Hallelujah 🙌!

🍗🍖 Tuhan hadir ketika kita merendahkan diri sujud dan berdoa. Tuhan hadir di tengah tengah kita ketika kita berdoa. Apakah doa kamu bagi generasi ini?  Apabila kita mengosongkan diri kita dan mengizinkan Tuhan bekerja di dalam kita dan melalui kita, maka kamu akan melihat dengan mata kamu sendiri betapa hebat dan dahsyatnya Tuhan kita berkarya.

🍔🍟 Kebangkitan rohani yang telah terjadi pada 4hb Oktober 1973 di Bario, adalah hasil daripada beberapa orang pelajar dan cikgu berkumpul berdoa lalu Roh Kudus menjamah mereka sehingga mereka sedar akan dosa dosa mereka dan meminta pengampunan daripada Tuhan dan juga sesama mereka. Saya rindukan hal ini utk terjadi sekali lagi!

Saudara dan saudari sekalian, ini masanya untuk kita berdoa doa-doa yang akan menggoncangkan setiap tiang-tiang penjara sehingga ia roboh dan bangsa kita dan Generasi kita terlepas dari belenggu yang mengikat mereka. Kita harus berdoa syafaat sepertimana Abraham berdoa hanya untuk menyelamatkan Lot. Berdoalah setiap waktu. Kuncinya untuk Revival terjadi adalah DOA! Tuhan Memberkati...!

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: