Wednesday, November 18, 2015

Revival is not confined to a certain denomination...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang tak terbatas kuasa kebangkitan yang digerakkan oleh Roh Kudus. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival is not confined to a certain denomination....

Kisah Para Rasul 10:28-29 (TB)  Ia berkata kepada mereka: "Kamu tahu, betapa kerasnya larangan bagi seorang Yahudi untuk bergaul dengan orang-orang yang bukan Yahudi atau masuk ke rumah mereka. Tetapi Allah telah menunjukkan kepadaku, bahwa aku tidak boleh menyebut orang najis atau tidak tahir. Itulah sebabnya aku tidak berkeberatan ketika aku dipanggil, lalu datang ke mari. Sekarang aku ingin tahu, apa sebabnya kamu memanggil aku."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #322. Tahukah anda bahawa Revival tidak terbatas atau terjadi kepada satu denominasi bahkan ia tidak melihat kepada denominasi? Ramai yang terikat dengan denominasi. Ramai yang masih berada di dalam tembok denominasi dan tidak mau keluar dan melihat apa yang sedang terjadi di luar denominasi mereka. Pada masa Pencurahan Roh Kudus terjadi di hari Pentakosta di Kisah Para Rasul, Roh Kudus tidak melihat siapa dari denominasi yang sekian sekian. Sekarang ini kita tertakluk dan terikat kepada tembok ini sehinggakan jika ada events atau KKR, cuma orang-orang yang sama denominasi saja yang dijemput, tidak ada pergaulan dengan yang di luar denominasi yang lain. Kenapa kita menjadi seperti orang-orang farisi yang hipokrit?

1. You cannot contain it
Kisah Para Rasul 10:28 (TB)  Ia berkata kepada mereka: "Kamu tahu, betapa kerasnya larangan bagi seorang Yahudi untuk bergaul dengan orang-orang yang bukan Yahudi atau masuk ke rumah mereka. Tetapi Allah telah menunjukkan kepadaku, bahwa aku tidak boleh menyebut orang najis atau tidak tahir.

🍯 Revival is not about a denomination! Revival is not about one race or nation returning to God. Revival is a global repentance, to awaken all those who are spiritually dead to spiritually alive in Him. Pemberitaan Injil keselamatan haruslah kepada setiap suku bangsa kaum dan bahasa dan bukan sahaja kepada satu bangsa atau denominasi. Revival is God's global project to bring back all those who have left their First Love. Revival is Holy Spirit's global move to bring people back To Their First Love. Siapakah kita untuk membatasi dan menghalangi pekerjaan dan pergerakan Roh Kudus di luar daripada denominasi dan suku bangsa kita? Salvation is for all but revival is for Those who are neither hot nor cold, spiritually dead. Revival terjadi apabila tubuh Kristus bersatu. Kita Adalah Tubuh Kristus, kita Adalah satu! Yesus tidak datang kedunia dengan membawa denominasi dan agama, Dia datang supaya kita diselamatkan dan perhubungan kita dengan Bapa dipulihkan.

🍼🍶 Kita harus keluar daripada pemikiran denominasi. Kita harus meruntuhkan tembok-tembok denominasi yang menjadi penghalang besar kepada pekerjaan dan pergerakan Roh Kudus.

2. Get out and Go
Kisah Para Rasul 10:29 (TB)  Itulah sebabnya aku tidak berkeberatan ketika aku dipanggil, lalu datang ke mari. Sekarang aku ingin tahu, apa sebabnya kamu memanggil aku."

🍔🍟 Bangsa-bangsa dan generasi ini sedang menantikan anda untuk membawa berita pertobatan dan Injil keselamatan ini kepada mereka. Janganlah kita terikat kepada denominasi kita tetapi You must get out and Go! Your life must be Spirit filled, Christ Centered and Bible based. Inilah yang kita perlukan dan bukannya peraturan peraturan denominasi yang mengikat kita. Pengakuan iman Rasuli kita, Percaya kepada Allah Bapa, Percaya kepada Sang Putra, Percaya kepada Roh Kudus, percaya Allah Tritunggal. Amen!

Jadi apakah yang sedang menghalangi anda dan saya sekarang? Sepertimana Tuhan menegur Petrus, demikian Tuhan sedang menegur kita hari ini. Janganlah mengagungkan denominasi anda dan juga menghalangi jemaat anda ataupun muda mudi anda untuk terus maju di dalam Tuhan. Friends, it is getting late and it's getting serious. We need to deal with this and do something about it. Janganlah kita menjadi "sendirian berhad". We cannot contain and confine the move of the Holy Spirit. To God be the Glory!

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: